blogShape1

در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که ویژگی های یک زمین خوب بافت باغی چیست. با ما همراه شوید ...

زمین بافت باغی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
پادکست این وبلاگ را بشنوید

زمین بافت باغی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

زمین باغی چیست؟ و 5 خصوصیت که قبل از خرید زمین بافت باغی باید به آن توجه کرد!

زمین‌های کشاورزی به دو دسته زراعی و باغی تقسیم می‌شوند. زمین‌های بافت باغی که وسیع هستند در آن‌ها درخت کاشته می‌شود. برای شروع کاشت در زمین بافت باغی، باید طراحی باغ براساس نقشه‌ی مشخص آماده شود. برای این‌که بتوانید یک زمین مرغوب در بافت باغی خریداری کنید باید به خصوصیات زیر توجه کنید:

1) خاک: 

یکی از مولفه‌های مهم در زمین‌های بافت باغی، عمق خاک است. عمق خاک در نفوذ آب، ذخیره رطوبت، عمق ریشه درخت، جلوگیری از پوسیدگی و ایجاد قارچ نقش مهمی دارد. 

در زمین‌ با بافت باغی، که براساس شرایط آب‌وهوایی آن منطقه، می‌توان نوع خاصی از درخت را کاشت، باید به عمق خاک توجه ویژه‌ای شود. زیرا ریشه‌های درخت به‌ویژه میوه تا عمق 1 الی 3 متری در خاک نفوذ می‌کنند.

انتخاب خاک مناسب براساس نوع درخت متفاوت است، گروهی از درختان درخاک‌ عمیق و نم‌دار رشد می‌کنند و گروهی دیگر در زمین‌های گرم و خشک، برخی آهکی را می‌پسندند و برخی دیگر خاک سیلیسی. با این‌حال هر چه شرایط خاک بهتر باشد، کیفیت و مرغوبیت محصول نهایی بیشتر است.

2) آب‌وهوا:

نوسان و شدت باد در زمین باغی بسیار مهم است. بادهای غالب می‌توانند اثرات منفی مانند زخمی شدن میوه‌ها، افزایش ریزش میوه قبل از رسیدن، شکستگی درخت و... را به همراه داشته باشد. 

3) نور خورشید:

 تابش نور خورشید در زمین‌ با بافت باغی باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی قسمت‌های درخت برای تولید گل و میوه، نور کافی دریافت کند. بهترین زمان برای بازدید از زمین باغی در ساعات تابش نور مستقیم خورشید است.

4) شیب زمین:

 در زمین‌های شیب‎‌دار رو به جنوب هوا زودتر گرم می‌شود و در نتیجه باعث گل‌دهی زود هنگام درخت شده و خطر سرمازدگی را می‌تواند به همراه داشته باشد. به‌همین خاطر برای کاشت درختانی که زود گل می‌کنند، مانند بادام، زردآلو و... باید درخت در شیب‌های شمالی کاشته شوند.

توجه داشته باشید اگر شیب زمین باغی زیاد باشد، نیاز به خاک‌برداری و ترازبندی با استفاده از ماشین‎‌های سنگین مانند بولدوزر خواهد داشت.

همچنین حداقل فاصله زمین باغی با جنگل باید 25 متر باشد.

5) تأمین آب:

 با این‌که برخی از درختان، توسط برف و باران آب نیاز خود را تأمین می‌کنند. اما برای خرید زمین در بافت باغی باید به تجهیزات آبیاری به‌ویژه در مواقع ضروری و کاشت درختان جوان دسترسی داشته باشید.

 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

خلاصه: در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های متنوع و مفیدی مالکیت زمین‌های کشاورزی هکتار بالا را متمایز می‌کند....

آشنایی با خریدوفروش زمین ساحلی در سرخرود، شهر زیبای قوهای وحشی

زمین‌های ساحلی به نسب سایر زمین‌های جنگلی یا کوهستانی در شهرهای مازندران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ در این پست ب...

رسیدن به خط پایان، نکاتی برای فروش سریع‌تر زمین

فروش زمین ممکن است به استراتژی‌ها یا ابزارهای متفاوتی نیاز داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خو...

دلایل اصلی افزایش قیمت زمین در مازندران

نتایج بررسی‌‌هایی که به صورت آماری و میدانی توسط مشاوران املاک مستر ملک از بازار ملک در استان مازندران صورت گرفته حاکی ...

فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن