blogShape1

در این مطلب میخواهیم مزیت ها و ویژگی های خرید یک زمین مقابل آپارتمان را بررسی کنیم. ...

مقابل آپارتمان زمین بخریم ؟
پادکست این وبلاگ را بشنوید

مقابل آپارتمان زمین بخریم ؟

مزیت‌ها و ویژگی‌های خرید زمین در مقابل آپارتمان 

بررسی دقیق مزیت و ویژگی‌های خرید زمین در مقابل آپارتمان باید با بررسی همه‌ی جوانب مانند شرایط مالی، موقعیت مکانی، نوع زمین، هدف از خرید و... در نظر گرفته شود. با این‌حال در این مطلب ما با در نظر گرفتن شرایط کلی، به امتیازهای مثبت خرید زمین در مقابل آپارتمان خواهیم پرداخت.

خرید زمین به‌ویژه در برخی از مناطق ایران پتانسیل بالایی برای پیشرفت دارند. همچنین قیمت زمین در سال‌های جدید، رشد چشمگیری داشته و می‌توان پیش‌بینی کرد که در سال‌های آینده نیز خوب خواهد بود. با این‌حال ممکن است در دوره‌های رکود نتوانید مشتری مناسب برای فروش زمین پیدا کنید، که این شاید تنها نکته منفی در خرید زمین باشد. 

همان‌طور که گفتیم در سال‌های گذشته شاهد رشد قیمت زمین و آپارتمان بودیم، اما رشد قیمت زمین در مقایسه با آپارتمان بسیار بیشتر بوده و همچنین بالا رفتن قیمت آپارتمان از افزایش قیمت زمین ریشه گرفته است. 

عدم فرسایش و بالا رفتن عمر، دیگر مزیت خرید زمین نسبت به آپارتمان است. آپارتمان در هنگام فروش با توجه به عمر سازه قیمت‌گذاری می‌شود، اما در خرید و فروش زمین فرسایش و قدیمی بودن تأثیری ندارد.

پایین بودن هزینه‌های نگه‌داری از دیگر مزیت‌های خرید زمین در مقابل آپارتمان است. زمین در مقایسه با آپارتمان، باغ، ویلا و... به مراقبت کمتری نیاز دارد، هزینه‌های جانبی آن اندک و مالک نگرانی بابت انشعابات و هزینه‌های آن ندارد.

از دیگر ویژگی‌های خرید زمین در مقابل آپارتمان، گرفتن حق مالکیت مستقیم و داشتن سند معتبر است که با استفاده از آن خریدار می‌تواند وام بانکی نیز دریافت کند.

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند یا هدف آن‌ها از خرید زمین ساخت و ساز باشد، با خرید زمین و دریافت مجوزهای لازم می‌توانند سرمایه اولیه خود را چند برابر کنند، که افزایش سرمایه اولیه با توجه به هدف خریدار از دیگر مزیت‌های زمین در مقابل آپارتمان است.

به‌خاطر داشته باشید که خرید زمین در هر نقطه‌ای با توجه به تورم و نوسانات قیمت در طول زمان با افزایش ارزش و قیمت همراه خواهد بود. بنابراین برای این‌که با خیالی راحت بتوانید یک زمین مناسب خریداری کنید، بهتر است همین الان با مشاوران حرفه‌ای و متخصص مستر ملک مشورت کنید.

 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

خلاصه: در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های متنوع و مفیدی مالکیت زمین‌های کشاورزی هکتار بالا را متمایز می‌کند....

آشنایی با خریدوفروش زمین ساحلی در سرخرود، شهر زیبای قوهای وحشی

زمین‌های ساحلی به نسب سایر زمین‌های جنگلی یا کوهستانی در شهرهای مازندران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ در این پست ب...

رسیدن به خط پایان، نکاتی برای فروش سریع‌تر زمین

فروش زمین ممکن است به استراتژی‌ها یا ابزارهای متفاوتی نیاز داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خو...

دلایل اصلی افزایش قیمت زمین در مازندران

نتایج بررسی‌‌هایی که به صورت آماری و میدانی توسط مشاوران املاک مستر ملک از بازار ملک در استان مازندران صورت گرفته حاکی ...

فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن