blogShape1

زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات خود و زمان‌هایی که نیاز به استراحت دارند، ویلایی را در یک منطقه خوش آب و هوا بخرند؛ به شهرهای مختلفی فکر می‌کنند و احتمالاً یکی از گزینه‌هایی که به ذهن آن‌ها می‌رسد “چمستان” است. ...

دلایل خرید ویلا در چمستان؟
پادکست این وبلاگ را بشنوید

دلایل خرید ویلا در چمستان؟

احتمالاً شما هم بارها نام چمستان را شنیده‌اید. یکی از زیباترین شهرهایی که در مازندران وجود دارد شهر چمستان است که در شهرستان نور استان مازندران قرار گرفته و معمولاً یکی از گزینه‌هایی است که افراد برای خرید ویلا به آن فکر می‌کنند. چمستان توانسته با جذابیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی که دارد توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید دلیل این که اکثر افراد به دنبال خرید ویلا در چمستان هستند؛ هم موقعیت خوب مکانی و هم دسترسی آسان آن به سایر مناطق است.

در حقیقت یکی از مرکزی‌ترین نواحی که در شمال ایران وجود دارد “شهر چمستان” است. اگر بخواهیم در خصوص نام این شهر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، می‌توان گفت که در زمان‌های گذشته این منطقه را به دلیل چمن‌های عدیدی که داشت چمستان نامیدند. زمانی که شما می‌خواهید در این منطقه ویلایی خریداری کنید نکاتی وجود دارد مانند: ویژگی‌هایی که یک ویلا باید داشته باشد یا نکات مهمی که برای خرید ویلا در چمستان اهمیت دارد؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص موارد نام برده اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

آشنایی بیشتر با چمستان و خرید ویلا در آن

زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات خود و زمان‌هایی که نیاز به استراحت دارند، ویلایی را در یک منطقه خوش آب و هوا بخرند؛ به شهرهای مختلفی فکر می‌کنند و احتمالاً یکی از گزینه‌هایی که به ذهن آن‌ها می‌رسد “چمستان” است. دلیل خرید ویلا در چمستان را می‌توان ویژگی‌های مختلف این منطقه دانست به‌عنوان مثال:

  • یکی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های خوب چمستان “موقعیت مکانی” آن نسبت به تهران است و همین فاصله کوتاه باعث شده است تا این منطقه مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد.
  • این منطقه بسیار سرسبز است و دسترسی آسان و راحتی به دریا دارد.
  • از لحاظ حضور انسان‌ها در این منطقه می‌توان گفت که تا حدودی رد پای انسان در این منطقه، نسبت به سایر مناطق کمرنگ‌تر است.


 

 

یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد به دنبال خرید ویلا در یک منطقه خوب و آرام باشند “دوری از ترافیک و شلوغی‌های شهر” است. چمستان منطقه‌ای است که تا حدودی جاده‌های خلوت آن همیشه مورد توجه بوده است. جاده‌های منتهی به چمستان و خیابان‌هایی که در این شهر وجود دارد بسیار خلوت هستند و همین عامل باعث می‌شود تا آن دسته از افرادی که به دنبال چنین سکوت و آرامشی هستند، به فکر خرید ویلا در این منطقه باشند.

خرید ویلا در چمستان و قیمت‌های آن

در مقدمه اشاره کردیم که عوامل مختلفی برای خرید یک ویلا اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای اکثر افراد در اولویت است “قیمت ویلا” است. اگر بخواهیم ویلاهایی که در چمستان قرار دارد را از لحاظ قیمت مورد بررسی قرار دهیم؛ می‌توان گفت که با توجه به موقعیتی که یک ویلا در آن قرار گرفته یا مصالحی که برای ساخت آن استفاده شده، می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد. علاوه بر موارد گفته شده بدون شک جزئیات دیگری هنگام خرید ویلا وجود دارد که برای افراد حائز اهمیت است و در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید معمولاً زمانی که افراد به دنبال یک منطقه خوب برای خرید ویلا هستند و از لحاظ بودجه‌ای، بودجه خیلی زیادی ندارند به فکر خرید ویلا در چمستان می‌افتند. همان طور که احتمالاً اکثر شماها می‌دانید، منطقه چمستان یک منطقه دست نخورده است. تا یک بازه زمانی باغداران و کشاورزانی که در این منطقه بودند تمایلی به فروش باغ‌ها یا شالیزارهای خود نداشتند؛ اما باگذشت زمان آن‌ها نیز اقدام به خرید و فروش زمین‌های خود کردند. افرادی که زمین‌هایی در منطقه چمستان خریدند با یک مسئله‌ای روبرو شدند و آن زمین‌هایی بود که یا سند نداشتند یا فاقد سندهای قانونی بودند!

این مسئله باعث شد تا مشکلاتی در زمینه خرید و فروش ویلا به وجود آید و حتی گاهی اوقات ویلاهایی در این منطقه ساخته شدند که دارای مجوزهای لازم نبودند؛ به همین علت یکی از نکاتی که شما هنگام خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید، همین مسائل گفته شده است که به‌عنوان مثال ویلای مد نظر شما از لحاظ قانونی سند داشته باشد. شما می‌توانید با افرادی که در این زمینه متخصص و باتجربه هستند مشورت کنید و قبل از خرید، به‌صورت کامل تحقیقات خود را انجام دهید تا یک ویلای خوب، قانونی و باقیمت مناسب خریداری کنید.

نکات مهمی که بهتر است هنگام خرید ویلا در چمستان به آن توجه داشته باشید

تا این قسمت از مقاله با زیبایی‌ها و جذابیت‌های چمستان تا حدودی آشنا شدید اکنون برای اینکه بتوانید با خیال راحت یک ویلای خوب در این منطقه بخرید؛ می‌توانید به نکاتی که در ادامه اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

مشورت کنید

یکی از نکات مهم برای خرید ویلا این است که با فصل خرید و فروش ویلا آشنا باشید. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت یا مشورت کردن با افرادی که در این زمینه بامهارت و باتجربه هستند، نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کرده و برای خرید ویلا اقدام کنید.

توجه به ویژگی‌های آب و هوایی

داشتن اطلاعات اولیه در خصوص موقعیت چمستان، آب و هوایی که دارد و آداب و رسوم مردم آن به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه ویلایی را در این منطقه خریداری کنید؛ اطلاعات کافی در خصوص آن پیدا کرده و در صورتی که با سلیقه و نیاز شما مطابقت دارد نسبت به خرید ویلا اقدام کنید.

بررسی و دقت در انتخاب یک ویلا خوب

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید ویلا در چمستان و شاید هر منطقه دیگری اهمیت دارد بازرسی ویلا از نزدیک است. زمانی که شما یک ویلا را از نزدیک بررسی می‌کنید، می‌توانید نسبت به عواملی مانند: امکانات اولیه ویلا (آب، برق و گاز)، نمای داخلی و خارجی خانه، سیستم تأسیساتی و لوله‌کشی آن، سیستم گرمایشی و سرمایشی، مسیرهای رفت و آمد به منطقه و … اطلاعات اولیه کسب کنید. حتی می‌توانید برای انجام این کار با فردی که باتجربه‌تر است به ویلا سری بزنید و این مسائل را بررسی کنید.

آگاهی نسبت به قیمت‌ها

بهتر است قبل از خرید ویلا در خصوص قیمت ویلا در چمستان یک آگاهی اولیه داشته باشید. برای آگاهی نسبت به این قیمت‌ها می‌توانید از افرادی که در این منطقه سکونت دارند پرس و جو کنید. یکی از عواملی که باعث می‌شود شما نسبت به قیمت ویلا تا حدودی اطلاعات به دست آورید “پرس و جو کردن از ملک‌ها و ویلاهای اطراف” است؛ اما نباید صرفاً بر اساس قیمتی که آن‌ها گفتند، تصمیم بگیرید.

گاهی اوقات امکان دارد یک ویلا از لحاظ امکاناتی که در داخل دارد نسبت به سایر ویلاها یا خانه‌های اطراف قیمت بیشتری داشته باشد یا بالعکس؛ به همین علت گران بودن یا حتی خیلی ارزان بودن یک ویلا نباید شما را سریعاً وادار به تصمیم‌گیری کند، بلکه بهتر است نسبت به این مسئله تحقیقات کافی داشته و سپس اقدام کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکاناتی که یک ویلای خوب باید داشته باشد

یکی از مناطقی که اکثراً در حوزه خرید و فروش ویلا به آن توجه می‌شود استان مازندران است. عموماً افرادی که به دنبال خرید ویلا هستند در حقیقت به دنبال مکانی می‌گردند که بتوانند برای تعطیلات و وقت‌گذرانی خود، زمانی را در آن جا بماند؛ به همین علت ویژگی‌ها و خصوصیاتی وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به آن اقدام به خرید ویلا کنند. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌است‌از:

توجه کردن به موقعیت جغرافیایی که ویلا در آن واقع شده است

توجه کردن به موقعیت جغرافیایی ویلا اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید از فروشنده یا املاکی که ویلا را به شما معرفی می‌کند آدرس دقیق را بپرسید و بررسی کنید که ویلای مد نظر از لحاظ دسترسی نسبت به سایر مناطق، خیابان‌های اصلی، مراکز تفریحی، مراکز درمانی، فروشگاه‌ها چگونه است. بدون شک انتخاب کردن ویلایی که به دریا نزدیک باشد یا فضای آن سرسبز و پر درخت باشد، منظره زیبایی را به وجود خواهد آورد. هر فردی دوست دارد اگر برای مدت زمانی می‌خواهد به تعطیلات و تفریح برود در یک فضای زیبا  و آرام سکونت داشته باشد.

شما می‌توانید با توجه به نیاز و خواسته‌ای که دارید موقعیت یک ویلا را بررسی کنید. گاهی اوقات برخی از ویلاها علی‌رغم فضای زیبا و سرسبزی که در اطراف خود دارند امکان دارد نسبت به مراکز درمانی دور باشند؛ فرض کنید ویلای مدنظر شما در دل جنگل قرار دارد و در صورتی که هر گونه بیماری و مشکلاتی برای شما یا اطرافیانتان به وجود آید امکان دارد فاصله شما تا درمانگاه زیاد باشد به همین علت بهتر است قبلاً موقعیت ویلا را بررسی کرده باشید و سپس تصمیم به خرید آن بگیرید.

آب و هوای خوب و منظره زیبای ویلا

توجه به آب و هوای محلی که ویلا در آن واقع شده است یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید ویلا است؛ همچنین توجه به منظره ویلا بسیار حائز اهمیت است. معمولاً اکثر افرادی که در شهر سکونت دارند خانه‌های آپارتمانی دارند و یا منظره خانه‌های آن‌ها روبه روی آپارتمان‌های بزرگ و بلند است؛ به همین علت بیشتر این افراد دوست دارند زمانی که یک ویلا می‌خرند، ویلای آن‌ها منظره خوبی داشته باشد.

بدون شک این افراد دوست ندارند هنگامی که از پشت شیشه منظره بیرون را نگاه می‌کنند، مجدداً ساختمان‌های بزرگ و بلند را ببینند؛ به همین علت توجه کردن به این که ویلا در چه موقعیت مکانی قرار گرفته، نزدیکی آن به دریا به چه صورت است، درختان یا فضای سرسبز اطراف ویلا چگونه است و مواردی از این دست، اهمیت زیادی دارد.

شما همواره می توانید به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مستر ملک ارتباط برقرارکنید و مشاوره های رایگان بگیرید.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

از قشنگی‌های خرید ویلا لب آب چه می‌دانید؟

در این مقاله به بررسی فواید سلامتی و مزایای خرید ویلا لب آب می‌پردازیم.

مشاوره خریدوفروش ویلا در امیرآباد چمستان

در این مقاله پس از آشنایی با موقعیت مکانی و جغرافیایی امیرآباد به بررسی مزایای خرید ویلا در این منطقه از چمستان در استان...

خرید ویلا در چمستان با سند به کمک مسترملک

اگر برای خرید ویلا در چمستان دچارترید شدید و نمی‌دانید که آیا در این منطقه املاک سنددار وجود دارند یا نه ما در این مقاله...

6 نکته برای فروش فوری ویلا در شمال

هنگامی‌که به دنبال فروش فوری ویلا در شمال هستید، با استخدام یک مشاور املاک شروع کنید تا بسیاری از فرآیندها را از طرف شما...

10 نکته مهم که باید برای ساخت آپارتمان مشارکتی بدانید

در این مقاله ضمن معرفی مزایای پروژه‌های ساخت آپارتمان مشارکتی باهم به بررسی نکات مهمی که باید در زمان عقد قرارداد آن توج...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن