blogShape1

نکته مهمی که توجه به آن برای پاسخ گویی به سوال "خرید زمین بهتر است یا آپارتمان" الزامی است، این است که عمر آپارتمان با گذشت زمان افزایش یافته و بدین ترتیب از ارزش آن کاسته می­شود. در مجموع می­توان گفت که سرمایه گذاری بلند مدت بر روی زمین مناسب­تر از آپارتمان است.  ...

برای سرمایه گذاری خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

برای سرمایه گذاری خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

 

بازار مسکن یکی از پر هیاهوترین بازارهای سرمایه گذاری است که طرفداران بسیاری دارد. سرمایه گذاری در بازار مسکن موارد متعدد و متنوعی را شامل می­شود. همین امر موجب شده است که تصمیم گیری برای انتخاب بهترین و مناسب­ترین گزینه نیازمند آگاهی کامل از بازار مسکن و بهره­گیری از تخصص و تجربه مشاورین این حوزه باشد. یکی از پر تکرارترین سوالاتی که از جانب علاقه­مندان به سرمایه گذاری در بازار مسکن مطرح می­شود، این است که خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟ نظر شما چیست؟!

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

در این مقاله خواهید خواند:

·      راهنمای سرمایه گذاری در بازار مسکن

·       موفقیت در سرمایه گذاری! خرید زمین یا آپارتمان؟

·       نتیجه گیری

خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

  راهنمای سرمایه گذاری در بازار مسکن

بازار مسکن معاملات بسیاری نظیر رهن و اجاره، خرید و فروش، پیش فروش واحدهای مسکونی و پیش فروش واحدهای تجاری و اداری را در بر می­گیرد. هر یک از این معاملات از شرایط به خصوصی برخوردار هستند. اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، می­توانید به گزینه­هایی همچون خرید زمین، خرید آپارتمان، خرید واحد تجاری و... فکر کنید.

امروزه بیش از هر معامله دیگری شاهد خرید زمین و آپارتمان از سوی علاقه­مندان به سرمایه گذاری در بازار مسکن هستیم. به نظر شما خرید زمین بهتر است یا آپارتمان؟

زمین یا آپارتمان؟

 موفقیت در سرمایه گذاری! خرید زمین یا آپارتمان؟

به منظور بررسی این موضوع بهتر است جوانب گوناگون قضیه را موشکافی کنیم. شرایط مالی و بودجه در دسترس، موقعیت مکانی و نوع آپارتمان یا زمین از مهم­ترین مواردی هستند که توجه به آن­ها برای سرمایه گذاری در بازار مسکن ضروری می­باشد.  

اگر خریدار قصد داشته باشد با سرمایه گذاری در این بازار سرپناهی را برای خود و خانواده اش فراهم نماید که تکلیف مشخص است و در این مورد بدون شک خرید آپارتمان بهتر از خرید زمین است. اما اگر هدف تنها سرمایه گذاری و افزایش میزان سرمایه است، لازم است دقت بیشتری صرف تصمیم گیری شود.

همان­طور که می­دانید؛ در سال­های اخیر قیمت خانه و زمین با رشد قابل توجهی رو به رو شده است. اما اگر بیشتر تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که رشد نرخ زمین از آپارتمان بیشتر بوده است. در چنین شرایطی خرید زمین عاقلانه­تر به نظر می­رسد. البته توجه به این نکته ضروری است که شرایط زندگی و اوضاع اقتصادی این روزها مردم را به سوی آپارتمان نشینی سوق داده است. این امر باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت آپارتمان و زمین شده است. با این اوصاف سهم آپارتمان­ها از این تغییر قیمت با در نظر گرفتن موقعیت مکانی، نوع معماری، امکانات، دسترسی­ها و... مشخص می­­گردد. به عبارتی هرچه ویژگی­های آپارتمان مورد نظر از ایده آل مردم فاصله داشته باشد، افزایش قیمت آن محسوس­تر خواهد بود و بر عکس!

گفتنی است؛ آپارتمان­هایی که در برج­های بلند دارای واحدهای متعدد قرار دارند، به دلیل بهره بری از قدرالسهم کمتر افزایش قیمت چندانی نخواهند داشت.

نکته مهمی که توجه به آن برای پاسخ گویی به سوال "خرید زمین بهتر است یا آپارتمان" الزامی است، این است که عمر آپارتمان با گذشت زمان افزایش یافته و بدین ترتیب از ارزش آن کاسته می­شود. در مجموع می­توان گفت که سرمایه گذاری بلند مدت بر روی زمین مناسب­تر از آپارتمان است. 

بودجه خرید زمین یا آپارتمان یکی از عوامل مهم بر تصمیم گیری است!

   نتیجه گیری

معامله در بازار مسکن نیازمند تخصص، مهارت و تجربه است. مستر ملک با سال­ها سابقه موفق در زمینه خرید زمین ارزان، خرید زمین در شمال، خرید زمین در روستاهای شمال، خرید زمین کشاورزی، خرید زمین در ترکیه و... مفتخر است که شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری رسانده و از سرمایه تان محافظت کند. با مستر ملک همه چیز رو به راه است!

 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

ریسک خرید ملک در خارج از کشور

همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند. چه در کشور خود باشید و چه برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به دنیا سفر می‌کنید، هم...

چمستان انتخاب پرسود برای خرید ویلا و زمین

خرید ویلا و زمین در چمستان، دو گزینه پرسود و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در مازندران هستند. خرید ویلای شهرکی در چمستان ام...

یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر می خواهید بدانید یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت اصولی و بدون دردسر چه ویژگی هایی باید داشته باشد، در اینجا چند نکته...

در جاذبه های توریستی و طبیعی شمال ایران غرق شوید

استان مازندران، یکی از معروف‌ترین مقاصد ایران در بین مسافران داخلی و خارجی است. جاذبه‎های توریستی و طبیعی شمال ایران در ...

خرید زمین در شمال بهتر است یا ویلا؟

خرید زمین و ویلا در شمال دو گزینه طلایی ای هستند که سرمایه گذاران را با تردید رو به رو کرده اند. خرید زمین در شمال بهتر ...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن