blogShape1

پیش از خرید و فروش زمین قولنامه ای از صحیح بودن موضوع مورد معامله اطمینان کامل حاصل نموده و سپس نسبت به مکتوب و امضا نمودن قول و قرار خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که زمین مورد معامله رهن بانک یا مکان دیگری نباشد. در صورتی که زمین مشاع است، وجود امضای تمام وراث در قولنامه ضروری است. ...

خرید و فروش زمین قولنامه ای

خرید و فروش زمین قولنامه ای

پیشنهادات باورنکردنی مسترملک

ویلا دوبلکس

4,500,000,000 تومــان

زمین ۲۵۰ متری

3,250,000,000 تومــان

ویلا دوبلکس

7,000,000,000 تومــان

ویلا تریپلکس

13,000,000,000 تومــان

ویلا دوبلکس

13,500,000,000 تومــان

آنچه لازم است درباره خرید و فروش زمین قولنامه ای بدانید!

رواج خرید و فروش زمین های قولنامه ای در دنیای امروز سبب شده است که آشنایی با نحوه خرید و فروش زمین قولنامه ای ضرورت پیدا کند. 

همان طور که می دانید امروزه ملک های مختلف به دو صورت مورد معامله قرار می گیرند: سند دار یا قولنامه ای. اگرچه سند قطعی مطمئن ترین روش برای خرید ملک است، اما برخی اوقات شرایط مختلف نظیر قیمت پایین تر فرد را مجاب به خرید ملک قولنامه ای می کند. آیا از تاریخچه پیدایش زمین های قولنامه ای اطلاعی دارید؟!

در گذشته های نه چندان دور و پیش از اجرایی شدن طرح هادی در روستاها، کشاورزان زمین های ارزان قیمتی را در اختیار داشتند. پس از اجرایی شدن این طرح زمین های کشاورزان وارد بافت شده و از آن جا که این زمین ها بسیار قدیمی هستند، فاقد سند بوده و به زمین های مسکونی تبدیل شدند و قیمت آن ها افزایش چشمگیری پیدا کرد. مالکِ کشاورزِ این زمین ها نسبت به فروش آن ها با استفاده از قولنامه اقدام نموده است. این زمین های قولنامه ای دست به دست چرخیده است تا امروز شاهد زمین های مسکونی ای باشیم که سند قولنامه ای دارند. 

این در حالی است که ملک مذکور فاقد هرگونه ایرادی بوده و در صورتی که خریدار جدید آن نسبت به اخذ استعلام های کامل اقدام کند، متوجه خواهد شد که قولنامه ای بودن آن هیچ مشکلی را برای خرید و فروشش ایجاد نمی کند. 

بنابر آنچه گفته شد، نتیجه می گیریم که قولنامه ای بودن یک سند دلیل بر معتبر نبودن آن نیست. اگر قصد خرید زمین قولنامه ای دارید، حواستان را جمع کرده و با بهره گیری از راهنمایی های مشاوران املاک با تجربه و رعایت نکاتی که در ادامه آورده شده است، به این معامله گام بگذارید تا گرفتار دردسر نشوید!

خرید و فروش زمین قولنامه ای

نکات مهم خرید زمین قولنامه ای

پیش از خرید یا فروش زمین قولنامه ای از صحیح بودن موضوع مورد معامله اطمینان کامل حاصل نموده و سپس نسبت به مکتوب و امضا نمودن قول و قرار خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که زمین مورد معامله رهن بانک یا مکان دیگری نباشد.

در صورتی که زمین مشاع است، وجود امضای تمام وراث در قولنامه ضروری است. در صورتی که وکیلی ادعای وکالت از سوی یکی از وراث را دارد، حتما وکالت نامه قانونی او را مورد بررسی قرار دهید. 

از این موضوع که فروشنده هیچ منع قانونی ای برای انجام معامله ندارد، اطمینان حاصل نمایید. 

اگر طرف معامله شما فردی میانسال است، از سلامت روانی او مطمئن شده و سپس معامله را انجام دهید.

از پرداخت کامل وجه پیش از ثبت رسمی زمین به نامتان خودداری نمایید. 

هرگونه پرداخت مبلغ به مالک را مکتوب نموده و اگر قصد دارید مبلغ را به صورت چک پرداخت کنید، تمامی مشخصات را به همراه مبلغ در آن درج نمایید. 

فراموش نکنید که ابتدا شمال، جنوب، شرق و غرب ملک و نقشه تفکیکی آن را مورد بررسی قرار داده و سپس آن را خریداری کنید. 

زمین قولنامه ای

نحوه خرید زمین  قولنامه ای

  • مراجعه به بنگاه معاملات مجرب و مورد اطمینان
  • توافق با فروشنده و آژانس معاملات ملکی در رابطه با قیمت
  • نوشتن قولنامه بر اساس توافق انجام شده

اگر به دنبال یک بنگاه معاملات ملکی معتبر و با تجربه می گردید، ما به شما مستر ملک را پیشنهاد می دهیم. مستر ملک با سابقه ای درخشان در زمینه خرید و فروش زمین، خرید و فروش زمین های باغ و کشاورزی قولنامه ای و... متعهد می شود که شما را تا رسیدن به هدفتان یاری کند.

 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

خلاصه: در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های متنوع و مفیدی مالکیت زمین‌های کشاورزی هکتار بالا را متمایز می‌کند....

آشنایی با خریدوفروش زمین ساحلی در سرخرود، شهر زیبای قوهای وحشی

زمین‌های ساحلی به نسب سایر زمین‌های جنگلی یا کوهستانی در شهرهای مازندران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ در این پست ب...

رسیدن به خط پایان، نکاتی برای فروش سریع‌تر زمین

فروش زمین ممکن است به استراتژی‌ها یا ابزارهای متفاوتی نیاز داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خو...

دلایل اصلی افزایش قیمت زمین در مازندران

نتایج بررسی‌‌هایی که به صورت آماری و میدانی توسط مشاوران املاک مستر ملک از بازار ملک در استان مازندران صورت گرفته حاکی ...

فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن