blogShape1

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر برسد، اما دارای قوانین خاصی است. اگر قصد دارید نسبت به خرید و فروش زمین کشاورزی بدون سند اقدام نمایید، رعایت برخی نکات الزامی است. ...

فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند

نکاتی طلایی در خرید و فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر برسد، اما دارای قوانین خاصی است. اگر قصد دارید نسبت به خرید و فروش زمین کشاورزی بدون سند اقدام نمایید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

- از احراز هویت فردی و گواهی های اثبات مالکیت فروشنده زمین کشاورزی بدون سند غافل نشوید. 

- حتما مهر و امضای دهیاری و شورای روستایی را که زمین کشاورزی مورد نظرتان در آن واقع شده است، در انتهای قرارداد ضمیمه نمایید.

خرید و فروش زمین کشاورزی بدون سند

- پیش از عقد قرارداد استعلام های لازم برای انتقال ملک را از اداره کشاورزی دریافت نموده و خیال خود را از بابت مصادره ای نبودن و نداشتن مشکلات حقوقی راحت کنید. 

- پیش از عقد قرارداد از اداره منابع طبیعی استعلام گرفته و اطمینان حاصل نمایید که زمین مورد نظر مرتع نیست، دولتی نیست، در حریم سد و رودخانه و جنگل نیست و هیچگونه مشکل حقوقی ندارد. 

- به منظور محکم نمودن معامله از فروشنده تعهد محضری دریافت نمایید و ذکر کنید که اگر فسادی در معامله مشخص گردد، فروشنده ملزم به فسخ قرارداد و پرداخت مبلغی معین است. 

زمین کشاورزی

- در متن قولنامه کلیه موارد نظیر حق پشیمانی، مدعی شدن سایر افراد و یا قابل انتقال نبودن ملک را به طور کامل شفاف سازی نمایید. 

- در صورتی که زمین دارای متعلقاتی همچون چاه یا مجوز است، این موضوع صریحا در قولنامه ذکر گردد. 

- فراموش نکنید که برخورداری از فاصله حریم قانونی برای زمین های کشاورزی مستقر در کنار جاده الزامی است. برای اطمینان خاطر از این مسئله استعلامات لازم را از اداره راه دریافت نمایید.

- مالکان یا متصرفان زمین های کشاورزی و آن دسته از افرادی که قصد خرید و فروش زمین کشاورزی بدون سند دارند، باید این نکته را مد نظر قرار دهند که تغییر کاربری ملک به صورت غیر مجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون مربوطه مصداق ارتکاب به جرم است و عواقب سنگینی برای آنان به دنبال خواهد داشت. 

با در نظر داشتن موارد فوق الذکر و تکیه بر تجربه و تخصص مشاورین املاک مجرب می توانید معامله ای بی دردسر را انجام دهید. مستر ملک با سابقه ای درخشان در زمینه خرید و فروش املاک قولنامه ای با نهایت افتخار در خدمت رسانی به شما عزیزان آماده است.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

خلاصه: در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های متنوع و مفیدی مالکیت زمین‌های کشاورزی هکتار بالا را متمایز می‌کند....

آشنایی با خریدوفروش زمین ساحلی در سرخرود، شهر زیبای قوهای وحشی

زمین‌های ساحلی به نسب سایر زمین‌های جنگلی یا کوهستانی در شهرهای مازندران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ در این پست ب...

رسیدن به خط پایان، نکاتی برای فروش سریع‌تر زمین

فروش زمین ممکن است به استراتژی‌ها یا ابزارهای متفاوتی نیاز داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خو...

دلایل اصلی افزایش قیمت زمین در مازندران

نتایج بررسی‌‌هایی که به صورت آماری و میدانی توسط مشاوران املاک مستر ملک از بازار ملک در استان مازندران صورت گرفته حاکی ...

خرید و فروش زمین قولنامه ای

پیش از خرید و فروش زمین قولنامه ای از صحیح بودن موضوع مورد معامله اطمینان کامل حاصل نموده و سپس نسبت به مکتوب و امضا نمو...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن