blogShape1

خلاصه: در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های متنوع و مفیدی مالکیت زمین‌های کشاورزی هکتار بالا را متمایز می‌کند. درنتیجه، کشاورزی نه‌تنها تنوع زیستی، بلکه تنوع سودمندی را نیز فراهم می‌کند. ...

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

مزایا و معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

اگر به فکر خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا هستید باید بدانید که سرمایه‌گذاران اکنون به دنبال ایده‌های نوآورانه هستند تا از سرمایه‌گذاری خود سود کسب کنند. یکی از این راه‌های کسب سود  سرمایه‌گذاری در زمین‌های کشاورزی است. 
درحالی‌که برخی از سرمایه‌گذاران چنین زمین‌هایی را به‌عنوان دارایی نگه می‌دارند، بخشی از سرمایه‌گذاران نیز وجود دارند که از بازار رو به رشد میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک برای افزایش درآمد خود استفاده می‌کنند. 
بر اساس نظرات کارشناسان اقتصادی، سرمایه‌گذاری در مزرعه یک گزینه مطمئن برای حفظ وجوه نقدی است زیرا بازده سرمایه معمولاً بالاتر از سایر سرمایه‌گذاری‌ها است و همچنین به پول سرمایه‌گذاران امنیت می‌دهد. 
بازار چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که به آن کالاهای کشاورزی نیز گفته می‌شود، به‌ویژه پس از همه‌گیری COVID-19 در حال رشد است.

مزایای خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا

یک قطعه زمین کشاورزی اگر در منطقه‌ای باشد که دولت در آینده نزدیک پروژه‌های زیربنایی را برنامه‌ریزی کرده باشد، می‌تواند بازدهی طولانی‌مدت را تضمین کند .
ضمناً غرامت در صورت تملک توسط دولت برای زمین روستایی بیشتر از زمین شهری است. 
مزایای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات کشاورزی به شرح زیر است:

  • قیمت نهایی زمین کمتر است زیرا هزینه توسعه آن بین مالکان تقسیم می‌شود. بنابراین، سرمایه‌گذار باید مبلغ کمتری را برای چنین قطعاتی بپردازد.
  • بازده سرمایه‌گذاری بالاتر از سرمایه‌گذاری در سهام است، به‌ویژه به دلیل تقویت کشاورزی ارگانیک و تغییر سلیقه و ترجیحات مشتریان. تلاش‌ها و مجموع هزینه‌های متحمل شده توسط سرمایه‌گذاران کمتر از هر سرمایه‌گذاری دیگری است اما در مقایسه با آن بازده بیشتری نیز دارد.
  • سرمایه‌گذاری در زمین‌های کشاورزی برخلاف آپارتمان‌ها یا خانه‌ها دو مزیت اصلی دارد، اول اینکه می‌توان از هزینه‌های انجام شده در نگهداری آن جلوگیری کرد و دوم اینکه زمین‌های کشاورزی مستهلک نمی‌شوند. بنابراین، سرمایه‌گذاران نیازی به نگرانی در مورد کاهش قیمت قطعه در طول زمان ندارند.
  • سرمایه‌گذاری در زمین کشاورزی، نه‌تنها شما را از خرج کردن آن‌همه پول نجات می‌دهد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که از زمین برای اهداف مختلف در آینده، در محدوده قانون استفاده کنید.

معایب خریدوفروش زمین کشاورزی هکتار بالا 

اگرچه مزایای خرید یک قطعه زمین کشاورزی هکتار بالا بی‌شمار است، به‌خصوص اگر یک زمین کشاورزی حاصلخیز باشد، خطرات خاصی نیز در این خرید وجود دارد. این امر به‌ویژه در مواردی صادق است که خریدار به‌شدت مراقب اسناد ملک نباشد. درحالی‌که دولت یافتن تمام اطلاعات مربوط به زمین را به‌صورت آنلاین برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کرده‌اند، تلاش زیادی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه اسناد در جای خود هستند و جعلی وجود ندارد.
قوانین قابل اجرا را بررسی کنید. سایر قوانین مربوط به انتقال حقوق زمین، سوابق مالکیت زمین و اجاره‌نامه‌ها را در صورت وجود ارزیابی کنید. اغلب، چنین قطعاتی از زمین‌های کشاورزی ممکن است قابل انتقال نباشند. زمین ممکن است اجاره‌ای نیز باشد. در چنین مواقعی مطمئن شوید که مستأجران هیچ حقی نسبت به زمین ندارند و فقط پس از رفع این‌گونه مسائل وارد معامله شوید.

توجه داشته باشید شما نمی‌توانید یک قطعه زمین کشاورزی حاصلخیز را به یک زمین مسکونی تبدیل کنید. زمین برای تبدیل باید یک زمین خشک باشد.
دانستن قوانین زمین و اصطلاحات محلی ضروری است. اگر خریدار از قوانین زمین و اصطلاحات محلی مورداستفاده در جریان معامله آگاه نباشد، خرید زمین کشاورزی می‌تواند بسیار دشوار باشد. ازآنجایی‌که زمین یک موضوع حساس است، قوانین در هر انواع مختلف آن متفاوت است و نداشتن دانش کامل، با توجه به قانونی بودن این فرآیند، مضر خواهد بود.

فروش زمین کشاورزی هکتار بالا- لوکیشن زمین کشاورزی

چگونه زمین کشاورزی هکتار بالا خود را به سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل کنیم؟

برای تبدیل سرمایه‌گذاری زمین خود به یک سرمایه‌گذاری سودآور می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • بسته به موقعیت مکانی، می‌توانید آن را برای باغبانی محلی اجاره کنید.
  • شروع به وبلاگ نویسی در مورد جدیدترین ماجراهای کشاورزی خود کنید.
  • یک مزرعه کندوی عسل راه‌اندازی کنید و آن را به یک فعالیت گردشگری تبدیل کنید.
  • اگر زمین حاصلخیز است، گل‌های منحصربه‌فرد را برای فروش در بازار محلی پرورش دهید.
  • فروش اینترنتی بذر گیاه.
  • خدمات خود را برای نگهداری از حیوانات خانگی ارائه دهید.
  • گیاهان را پرورش دهید و آن را به‌صورت آنلاین بفروشید.
  • ارائه تور یا کلاس‌های کشاورزی.
  • از زمین برای تولید انرژی خورشیدی استفاده کنید.

حرف آخر

در این مقاله ما خطرات و منافع را برای کسانی که مایل به خرید زمین کشاورزی هکتار بالا هستند بررسی کردیم.
تصمیم هر چه باشد – خریدوفروش یا اجاره - لازم نیست به‌تنهایی گرفته شود. ما در مسترملک می‌توانیم به اعداد و ارقام نگاه کنیم و به شما کمک کنیم بهترین تصمیم مالی را برای عملیات مزرعه خود بگیرید.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

آشنایی با خریدوفروش زمین ساحلی در سرخرود، شهر زیبای قوهای وحشی

زمین‌های ساحلی به نسب سایر زمین‌های جنگلی یا کوهستانی در شهرهای مازندران، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ در این پست ب...

رسیدن به خط پایان، نکاتی برای فروش سریع‌تر زمین

فروش زمین ممکن است به استراتژی‌ها یا ابزارهای متفاوتی نیاز داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه خو...

دلایل اصلی افزایش قیمت زمین در مازندران

نتایج بررسی‌‌هایی که به صورت آماری و میدانی توسط مشاوران املاک مستر ملک از بازار ملک در استان مازندران صورت گرفته حاکی ...

فروش زمین کشاورزی بدون سند

فروش زمین کشاورزی بدون سند یکی از رایج ترین روش های خرید و فروش زمین در دنیای امروز است که در ابتدا ممکن است ساده به نظر...

خرید و فروش زمین قولنامه ای

پیش از خرید و فروش زمین قولنامه ای از صحیح بودن موضوع مورد معامله اطمینان کامل حاصل نموده و سپس نسبت به مکتوب و امضا نمو...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن