شهر نور

شهر نور

شهر نور یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که به آن لقب پایتخت ساحلی ایران داده‌اند. وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان و دسترسی همزمان به کوه، جنگل و دریا، باعث شده شهر نور مقصد رویایی بسیاری از خانواده‌ها در ایام سفر قرار گیرد. همچنین زندگی در طبیعت منحصربه‌فرد درکنار مردم مهمان‌نواز این شهر، افراد زیادی را به خرید خانه در نور ترغیب می‌کند. در این مطلب «مستر ملک» قصد دارد شما را با این شهر شگفت‌انگیز و دلیل تقاضای بالای خرید ویلا در نور آشنا کند. با ما همراه باشید.

جنگل نور

معرفی شهر نور

شهر نور در بخش مرکزی شهرستانی به همین نام واقع شده است و با وسعت 974 کیلومترمربع، تقریبا 27هزار نفر جمعیت دارد. این شهر به صورت خطی در جنوب دریای خزر کشیده شده است و از شرق به ایزدشهر و از غرب به شهر رویان محدود می‌شود. 

جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی شهر نور

شهر نور به صورت یک نوار باریک در میان دریای خزر و ناحیه کوهستانی و جنگلی شهرستان نور کشیده شده است. به طوری که در برخی نقاط که تراکم ساختمان‌ها کمتر است، با ایستادن در کنار دریا می‌توانید کوه‌های پوشیده‌شده از درختان پهن‌برگ هیرکانی را در دوردست‌ مشاهده کنید. پارک جنگلی نور نیز با دسترسی آسان و امکانات فراوان، هر ساله میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است. روستاهای زیادی با کمترین فاصله در اطراف شهر نور قرار دارند که جاذبه‌های طبیعی و اماکن دیدنی آن‌ها اعم از آبشارها، چشمه‌های آب گرم، قلعه‌ها تاریخی، و اماکن مذهبی، به قدری زیاد است که در این مطلب نمی‌گنجد. از اماکن تاریخی مستقر در شهر نور می‌توان به کاخ تمیشان، پل خشتی، کلیسای آنتوان مقدس و ... اشاره کرد.

پارک جنگلی نور

راه‌های دسترسی

از مسیر جاده‌های کندوان و هراز می‌توان به شهر نور رسید. برای دسترسی آسان‌تر، از طریق جاده هراز می‌توانید از تهران به آمل بروید و با گذشتن از آمل و محمودآباد وارد شهرستان نور شوید. از مسیر جاده کندوان با گذشتن از شهرهای چالوس، نوشهر و رویان، به شهر نور خواهید رسید. 

خرید زمین در نور

برای خرید ملک در نور می‌توانید از مشاوران «مستر ملک» کمک بگیرید. همچنین با مراجعه به مشاور املاک در نور هم می‌توانید نسبت به خرید خانه و زمین اقدام کنید؛ برای این منظور لازم است به قدر کافی تحقیق و تنها از مراکز معتبر و قابل اطمینان اقدام کنید.

نمایش بیشتر
popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن