blogShape1

زمانی که افراد تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند، یکی از موقعیت‌هایی که برای خرید ویلا به آن فکر می‌کنند “شمال” است. شمال به سبب ویژگی‌های جذاب و خیره کننده‌ای که دارد همیشه توانسته طرفداران مخصوص به خود را داشته و محبوبیت خود را حفظ‌ کند. گاهی اوقات زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند یک ویلا بخرند، درگیر مسائلی مانند: موقعیت ویلا، قیمت آن، شرایط خرید و … می‌شوند؛ اما یکی از نکاتی که حتماً این افراد باید به آن توجه داشته باشند “ویژگی‌ها و خصوصیات یک ویلا” است. ...

قبل از خرید ویلا در شمال به چه نکاتی توجه کنیم؟
پادکست این وبلاگ را بشنوید

قبل از خرید ویلا در شمال به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که افراد تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند، یکی از موقعیت‌هایی که برای خرید ویلا به آن فکر می‌کنند “شمال” است. شمال به سبب ویژگی‌های جذاب و خیره کننده‌ای که دارد همیشه توانسته طرفداران مخصوص به خود را داشته و محبوبیت خود را حفظ‌ کند. گاهی اوقات زمانی که افراد تصمیم می‌گیرند یک ویلا بخرند، درگیر مسائلی مانند: موقعیت ویلا، قیمت آن، شرایط خرید و …  می‌شوند؛ اما یکی از نکاتی که حتماً این افراد باید به آن توجه داشته باشند “ویژگی‌ها و خصوصیات یک ویلا” است.

در حقیقت هنگامی که افراد تصمیم به خرید ویلا می‌گیرند، می‌خواهند برای مدت زمان کوتاهی هم که شده در یک محیط خوب اقامت داشته باشند؛ به همین علت لازم است ویلا برخی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌ها را داشته باشد و بتواند پاسخگوی نیاز این افراد باشد. همان اندازه که از توجه کردن به عواملی مانند قیمت ویلا یا شرایط خرید  اهمیت دارد، توجه کردن به موقعیت مکانی ویلا، آب و هوا آن، ویژگی‌های داخلی و خارجی ویلا نیز حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص خرید ویلا و مسائل پیرامون آن اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

خیلی اهمیت دارد که منظره ویلای شما چگونه باشد. شاید اکثر افرادی که تصمیم به خرید ویلا در شمال می‌گیرند افرادی باشند که در شهر زندگی می‌کنند یا در خانه‌های آپارتمانی سکونت دارند؛ زمانی که این افراد تصمیم می‌گیرند ویلایی در شمال داشته باشند تمایل دارند آن ویلا منظره خیلی خوبی داشته باشد تا با نگاه کردن به آن احساس آرامش و شادی کنند.

زمانی که شما ویلایی را می‌خرید که منظره آن آپارتمان یا ساختمان‌های بلند است احتمالاً حس خوبی را در شما به وجود نمی‌آورد؛ متقابلاً اگر منظره ویلای شما یک منطقه سرسبز و پر درخت یا ساحل و دریا باشد حس خوبی را در شما به وجود می‌آورد پس توجه کردن به منظره ویلا اهمیت خیلی زیادی دارد.)

ویژگی‌ها و خصوصیات مهم برای خرید یک ویلای خوب در شمال

زمانی که افراد تصمیم به خرید یک ویلا می‌گیرند بدون شک به دنبال انتخاب محلی هستند که در آن آرامش داشته باشند و حاضر هستند برای داشتن این آرامش هزینه کنند؛ به همین علت باید نسبت به ویژگی‌هایی که تعیین کننده یک ویلای خوب است آگاهی داشته باشند تا بتوانند متناسب با آن یک تصمیم خوب بگیرند. یکی از عواملی که می‌تواند تعیین کننده یک ویلای خوب باشد علاوه بر آب و هوای خوب و مناسب، موقعیت و ویو آن است.

 

 

اگر بخواهیم از لحاظ اصولی یک خانه ویلایی را بررسی کنیم، می‌توان گفت که معمولاً خانه‌هایی که دارای سقف شیب‌دار هستند و از چهار طرف نما دارند یک خانه ویلایی محسوب می‌شوند. شاید برای شما جالب باشد که بگوییم افراد معمولاً سعی می‌کنند خانه‌های ویلایی را به سبک ایتالیایی بسازند؛ این سبک جذابیت‌های زیادی دارد و به همین علت در میان افراد، دارای محبوبیت زیادی است.

برخی از ویژگی‌ها و مشخصه‌ها هستند که بین تمام ویلاها مشترک است اما برخی دیگر از ویژگی‌ها هستند که متمایز کننده ویلاها از یکدیگر هستند؛ اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌هایی که بین تمام ویلاهای شمال مشترک است اشاره کنیم، می‌توانیم به خانه‌هایی با فضای باز اشاره داشته باشیم. در قسمت بعد به برخی از ویژگی‌های مهم برای خرید ویلا اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

 

 

ویلاهایی که اطراف آن پر از گل و باغچه‌های سرسبز است بدون شک چشم‌انداز خوبی دارد و همیشه پرطرفدار است. اگر شما قصد خرید ویلا در شمال دارید احتمالاً می‌دانید که برای این که بتوانید یک ویلای خوب خریداری کنید، باید چنین ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی را در نظر بگیرید. وجود درختان میوه در ویلا باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه محیط عطر و بوی خوبی به خود می‌گیرد، شما نیز با قرار گرفتن در این محیط حس خوبی پیدا کنید.

سبک ویلا

یکی از مسائل مهم هنگام خرید ویلا، توجه کردن به سبک آن است. سبک هر ویلا، نوع طراحی آن و عناصری که در آن وجود دارد، می‌تواند تعیین کننده قدیمی یا مدرن بودن ویلا باشد. برای برخی از افراد قدیمی و مدرن بودن یک ویلا اهمیت دارد. زمانی که برای ساخت یک ویلا از عناصر و المنت‌هایی که سبک قدیمی دارند استفاده می‌شود بدون شک آن ویلا به سبک قدیمی ساخته شده است.

زمانی که از عناصر یا المنت‌هایی که متناسب با شرایط، خصوصیات و ویژگی‌های روز است در یک ویلا استفاده می‌شود، آن ویلا احتمالاً دارای سبک مدرنی خواهد بود. اگر شما قصد خرید یا ساخت یک ویلا را دارید باید نسبت به مسائل گفته شده توجه زیادی داشته باشید؛ به‌عنوان مثال ویلاهایی که درهای چوبی دارند یا نمای آن‌ها آجری است، دارای سبک کلاسیک هستند و اگر شما به دنبال ویلای مدرن هستید، احتمالاً چنین ویلایی برای شما مناسب نباشد.

انتخاب آب و هوای پاک و دل‌چسب

امروزه افراد درگیر دغدغه‌ها و مشکلات زیادی هستند به‌عنوان مثال: ترافیک و آلودگی‌های شهر، خانه‌های آپارتمانی، حجم کار زیاد، گرانی و غیره از جمله عواملی است که باعث می‌شود افراد در طول روز خسته و کسل شوند؛ به همین علت اکثراً به دنبال مکانی هستند که بتوانند برای مدت کوتاهی هم که شده از شهر و شلوغی‌های آن دور شوند. مسائل گفته شده باعث می‌شود تا توجه کردن به آب و هوایی که ویلا در آن واقع شده است، جایگاه ویژه‌ای را به خود بگیرد.

انتخاب کردن ویلایی که در یک مکان مناسب واقع شده و به دور از آلودگی‌های شهر است، اهمیت زیادی دارد و شما باید هنگام خرید ویلا به آن توجه کافی داشته باشد. یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که هوای شمال، شرجی است و رطوبت آن تا حدودی زیاد است؛ شما باید با توجه به این آب و هوا، به‌نوعی عایق‌بندی که در ویلا استفاده شده است توجه داشته باشید تا متناسب با همان آب و هوا ساخته شده باشد.

 

 

یکی از امکاناتی که شما می‌توانید هنگام خرید ویلا به آن توجه کنید “وجود تراس یا بالکن” در ویلا است. وجود بالکن چه در تابستان و چه در زمستان این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مکانی را داشته باشید برای اینکه بتوانید تایمی از روز خود را با آرامش در آن سپری کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای خرید ویلا اهمیت دارد “انتخاب کردن آب و هوای مناسب” برای آن است. بدون شک خریدن ویلایی که در شمال واقع شده است، با توجه به آب و هوای خوبی که دارد؛ همیشه می‌تواند جزء بهترین انتخاب‌ها باشد.

انتخاب یک موقعیت خوب مکانی

مکانی که ویلا در آن واقع شده است اهمیت زیادی دارد. افرادی که در شهر زندگی می‌کنند شاهد شلوغی و رفت و آمدهای زیادی هستند؛ پس زمانی که تصمیم می‌گیرند ویلا بخرند، اکثراً به دنبال ویلایی هستند که مکان آن خیلی شلوغ و پر رفت و آمد نباشد اما در عین حال به مکان‌های اصلی مانند: بازار، مکان‌های تفریحی، درمانگاه، خیابان‌های اصلی شهر و غیره نیز دسترسی داشته باشد. یکی از مسائل مهم در انتخاب و خرید ویلا “نور و آفتاب” آن است.

یکی از عواملی که می‌تواند باعث شادابی و سرزندگی افراد شود، نور آفتابی است که در یک خانه وجود دارد و باعث به وجود آمدن حس خوب در افراد آن خانه می‌شود؛ به همین علت اگر موقعیت مکانی ویلای شما به‌گونه‌ای باشد که اصطلاحاً آفتاب گیر بوده و سالن پذیرایی و آشپزخانه آن پنجره‌هایی داشته باشد که نور آفتاب از آن داخلی می‌شود، باعث می‌شود تا فضای خانه شما خسته کننده و بی‌روح نباشد.

جذابیت‌ها و زیبایی‌های محیط داخلی و خارجی ویلا

یکی از مسائلی که هنگام خرید ویلا اهمیت دارد این است که با توجه به اینکه قرار نیست شما برای مدت زمان طولانی در ویلای خود بمانید احتمالاً به محیط اطراف سری خواهید زد؛ به همین علت بهتر است محیط اطراف ویلا فضای سرسبز و پر درختی باشد تا زمانی که شما از ویلای خود خارج می‌شوید، بتوانید از فضا استفاده مفیدی کنید.

اگر ویلای شما در محلی واقع شده باشد که اطراف آن دریا یا طبیعت وجود داشته باشد باعث می‌شود تا شما، هم هنگام نگاه کردن به منظره بیرون از پشت پنجره و هم هنگام پیاده‌روی بدون هدر دادن زمان از فضا و محیط لذت کافی ببرید. وجود درختان میوه می‌تواند فضای ویلای شمارا دل‌نشین‌تر کند. اگر بخواهیم توضیح کوتاهی در خصوص برخی از این امکانات جانبی ویلا دهیم می‌توان گفت که:

  • وجود آلاچیق در ویلا می‌تواند محیط سادهٔ ویلا شمارا خیلی زیباتر کرده و فضایی را برای شما به وجود آورد که بتوانید برای مدتی در کنار اعضای خانواده یا دوستان خود جمع شوید.
  • شما می‌توانید بخشی از ویلا خود را به کاشت گل یا حتی سبزیجات اختصاص دهید؛ و هر روز صبح با بوی خوب آن‌ها و حس خوبی که در شما ایجاد می‌کند، یک روز بی‌نظیر را تجربه کنید.
  • اگر شما یک آب نما در فضای ویلای خود داشته باشید باعث می‌شود تا با صدای آن آرامش بیشتری پیدا کنید و محیط ویلای خود را هر چه زیباتر کنید.

در نظر گرفتن امکانات تفریحی برای ویلا

هنگامی که شما تصمیم به خرید ویلا در شمال می‌گیرید بدون شک هم به محیط خوب و هم به امکاناتی که یک ویلا باید داشته باشد توجه کرده‌اید. گاها امکان دارد موقعیت‌هایی پیش آید که شما در ویلا بمانید یا حال و حوصله بیرون رفتن نداشته باشید؛ پس در نظر گرفتن برخی از امکانات تفریحی در ویلا می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا بدون خارج شدن از خانه و در همان محیطی که هستید یک تفریح خوب را تجربه کنید؛ به‌عنوان مثال می‌توانید ویلایی را برای خرید انتخاب کنید که استخر، جکوزی، سونا یا غیره داشته باشد.

وجود چنین امکاناتی در ویلا علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا شما سالم‌تر بمانید، باعث می‌شود تا بخشی از روز خود را به یک تفریح مفید اختصاص داده باشید. شاید برای شما هم این سؤال به وجود آید که استخر چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ به‌عنوان مثال وجود سونا می‌تواند باعث تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد مفاصل و غیره شود. یکی دیگر از امکانات تفریحی که شما می‌توانید برای یک ویلا در نظر بگیرید “وجود سالن ورزشی یا سالن بازی” در آن است.

افراد (چه بزرگ و چه کودک) نیاز به تفریح و سرگرمی دارند؛ به همین علت وجود چنین فضایی در ویلای شما و امکاناتی مانند تشک فنری یا فوتبال دستی می‌تواند برای مدتی شمارا سرگرم کند. زمانی که شما در یک ویلا اقامت می‌کنید حتماً تمایل دارید تایمی از روز خود را به ورزش کردن اختصاص دهید؛ به همین علت در نظر گرفتن امکاناتی مانند سالن ورزشی و برخی از تجهیزات لازم برای آن می‌تواند این نیاز شمارا تأمین کند.

نکات مهمی که هنگام خرید ویلا باید به آن توجه کنید

خرید ویلا در شمال می‌تواند باانگیزه تفریحی یا سرمایه‌گذاری باشد. برخی از افراد تمایل دارند ویلایی داشته باشند که هنگام تعطیلات یا تایم‌های استراحت خود به آنجا بروند؛ اما گاهی اوقات بعضی از افراد با دید سرمایه‌گذاری اقدام به خرید ویلا در شمال می‌کنند. مسائل اقتصادی پیرامون خرید ویلا امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است؛ به‌عنوان مثال برخی از افراد با در نظر گرفتن یک ویلا یا سوئیت خوب در شمال و اجاره دادن آن به مسافران درآمدهای خیلی خوبی به دست می‌آورند. برخی از نکات مهم هنگام خرید ویلا به شرح زیر است.

بودجه در نظر گرفته شده و قیمت ویلا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در خرید ویلا اهمیت دارد “قیمت آن” است و افراد با توجه به بودجه‌ای که برای این مسئله در نظر گرفته‌اند باید تصمیم گیری کنند. یکی از کارهایی که لازم است انجام شود این است که افراد باید بودجه مشخصی را برای این کار در نظر بگیرند و به این مسئله فکر کنند که بنا به دلایل مختلفی امکان دارد قیمت ویلا کمی پایین یا بالا شود.

عوامل مختلفی می‌تواند در قیمت یک ویلا تأثیر داشته باشد مانند: موقعیت مکانی ویلا، امکاناتی که ویلا دارد، تعداد اتاق خواب‌ها، محیط ویلا و غیره است. شما می‌توانید با توجه به تعداد نفرات خود و امکانات اولیه‌ای که برای ویلا در نظر گرفته‌اید با مشاورین املاک یا سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مشورت کنید و در نهایت نسبت به خرید ویلا اقدام کنید.

بعضی از افراد تمایل دارند یک ویلای ساخته شده و کامل را خریداری کنند؛ اما گاهی اوقات برخی از افراد اقدام به خرید ویلاهای ساخته نشده و پیش فروش می‌کنند. اگر شما تصمیم گرفتید که ویلا ساخته نشده و پیش‌فروش خریداری کنید، حتماً دقت کنید که در خصوص قیمت تمام شده آن با پیمانکار یا شخص فروشنده صحبت کنید؛ تا قیمت آن با توجه به قیمت و بودجه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید باشد.

یک راهی که شما می‌توانید برای آگاه شدن نسبت به قیمت ویلای مدنظر انجام دهید، این است که از همسایه‌ها و ویلاهای اطراف در این خصوص سؤال کنید. این کار باعث می‌شود شما تا حدودی نسبت به این مسئله آگاه‌تر شوید البته باید به این مسئله هم دقت کنید که صرفاً با توجه به گفته این افراد نمی‌توانید در خصوص قیمت نهایی ویلا مدنظر قضاوت کنید؛ زیرا امکان دارد یک ویلا به دلیل برخی از امکاناتی که در داخل خود دارد قیمت بیشتری نسبت به ویلاهای اطراف داشته باشد.

سند و اهمیت وجود آن برای ویلا

یکی از مسائلی که هنگام خرید ویلا اهمیت دارد “سند” آن است. هنگامی که شما تصمیم به خرید ویلا می‌گیرید حتماً باید دقت کنید تا آیا ویلا مد نظر شما سند دارد یا نه؟ وضعیت مالکیت آن به چه صورت است؟ توجه کردن به این عوامل باعث می‌شود تا از کلاهبرداری یا هرگونه تقلبی در این خصوص در امان باشید.

شما می‌توانید زمانی که یک ویلا را پسند کردید و تصمیم به خرید آن گرفتید با مالکان صحبت کنید و کارهای انتقال سند را انجام دهید تا خیال شما از بابت هر مسئله‌ای راحت باشد. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که توجه کردن به مصالحی که در ساخت یک ویلا به کار رفته است، امکاناتی که دارد، کیفیت آن و رعایت استانداردهای لازم اهمیت خیلی زیادی دارد.

برخی از افراد با دید سرمایه‌گذاری و خرید و فروش به یک ویلا نگاه می‌کنند اما گاهی اوقات بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند تا یک ویلا را بخرند و از آن برای تعطیلات و موقعیت‌های مختلف استفاده کنند و دید بلندمدتی نسبت به این مسئله دارند؛ به همین علت توجه کردن به این نکات باعث می‌شود تا شما یک تصمیم گیری درست داشته باشید و ویلایی را خریداری کنید که می‌توانید از آن برای طولانی مدت استفاده کنید.

وجود امکانات اولیه برای ویلا

منظور ما از امکانات اولیه، امکاناتی مانند: آب، برق و گاز است. امکانات نام برده جزء اولیه‌ترین و اساسی‌ترین امکاناتی است که یک ویلا باید داشته باشد؛ به همین علت لازم است شما با توجه به موقعیت ویلا خود که نزدیک به دریا است یا در دل جنگل قرار دارد، به این امکانات توجه داشته باشید. برخی از موارد بهداشتی وجود دارد که شما برای سلامتی خود و عزیزانتان باید به آن توجه کنید. زمانی که یک ویلا امکانات اولیه را داشته باشد شما می‌توانید به دیگر امکانات آن مانند: موقعیت مکانی، فضای سر سبز اطراف، تعداد اتاق‌ها و غیره توجه کنید.

مشخصات مهم در معماری ویلا

نوع معماری ویلا و طراحی آن برای افراد زیادی اهمیت دارد. نمای داخلی ساختمان و نمای خارجی آن می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه‌ای که دارند آن را انتخاب کنند. یکی از مسائل مهم در معماری ویلا می‌تواند نورگیری آن باشد. در نظر گرفتن سیستم تهویه مناسب برای ویلا می‌تواند یکی از مسائل ضروری باشد.

توجه کردن به مسائل امنیتی ویلا

یکی از مسائل مهمی که شما هنگام خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید “امنیت ویلا” است. امنیت ویلا می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد؛ به‌عنوان مثال فرسایش خاک که بر اساس تغییرات آب و هوایی اتفاق می‌افتد، امکان سیل یا طوفان، نرده کشی یا قفل‌های لازم برای امنیت بیشتر ویلا و غیره اهمیت زیادی دارد.

بعضی از افراد دوست دارند ویلای آن‌ها نزدیک به دریا باشد و با چند قدم راه رفتن به‌راحتی به دریا برسند یا حتی دوست دارند صبح‌ها با صدای امواج دریا از خواب بیدار شوند؛ به همین علت چنین ویلاهایی امکان دارد بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی یا فرسایش خاک باشند. لازم است هنگام خرید ویلا شما به این مسائل توجه کافی داشته باشید تا محدوده ویلا شما از هر لحاظی امن باشد.

امکان سیل یا طوفان برای شهرهایی که دارای دریا هستند، وجود دارد؛ پس توجه به سیل‌خیز بودن مکان ویلا اهمیت زیادی دارد. سیل یا طوفان یک اتفاق پیش بینی نشده است. به همین علت شما باید مکان ویلای خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که وجود این اتفاقات، امنیت آن را تهدید نکند. بهتر است از به زیرسازی و امکانات یک ویلا توجه کافی داشته باشید و دقت کنید که آن ویلا با رعایت تمامی استانداردهای لازم و مصالح مرغوب ساخته شده باشد.

شما می‌توانید برای پیشگیری از هر گونه اتفاقی نسبت به دریافت بیمه مسئولیت و حوادث زبیعی اقدام کنید. معمولاً ویلاهایی که در حریم یک رودخانه هستند و یا روی زمین‌های سست واقع شده‌اند، امکان آسیب‌پذیری بیشتری دارند؛ پس بهتر است در این محل‌ها اقدام به خرید ویلا نکنید تا شاهد حوادث ناگوار نباشید.

ویلای ساحلی دوست دارید یا ویلای جنگلی

زمانی که شما تصمیم به خرید ویلا در شمال می‌گیرید باید به این مسئله فکر کنید که دوست دارید ویلای شما ساحلی باشد یا جنگلی؛ به‌عنوان مثال ویلای ساحلی امکاناتی مانند نزدیک بودن به دریا، نزدیک بودن به شهر و غیره را دارد و ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی از شهر دورتر هستند و در طبیعت قرار گرفته‌اند پس امکان دارد مسائلی مانند دور بودن از شهر، فروشگاه، درمانگاه یا غیره را داشته باشند. با توجه به اینکه شما چه نوع ویلایی را انتخاب می‌کنید، امکاناتی که برای هر کدام باید در نظر بگیرید متفاوت خواهد بود.

مصالح و متریال مرغوب برای ساخت ویلا

یکی از مسائلی که هنگام خرید ویلا باید به آن توجه داشته باشید این است که از مصالح و متریال مرغوب برای ساخت ویلا استفاده شده باشد. گاهی اوقات امکان دارد برخی از افراد سودجو از مصالح نامرغوب برای ساخت ویلا استفاده کرده باشند و شما به دلیل بی‌تجربه بودن در این مسئله، ویلایی بخرید که استانداردهای لازم را ندارد؛ پس بهتر است برای پیشگیری از تمامی این اتفاقات، قبل از خرید به این مسائل توجه کافی داشته باشید یا با افرادی که در این زمینه باتجربه و متخصص هستند مشورت کنید.

 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

از قشنگی‌های خرید ویلا لب آب چه می‌دانید؟

در این مقاله به بررسی فواید سلامتی و مزایای خرید ویلا لب آب می‌پردازیم.

مشاوره خریدوفروش ویلا در امیرآباد چمستان

در این مقاله پس از آشنایی با موقعیت مکانی و جغرافیایی امیرآباد به بررسی مزایای خرید ویلا در این منطقه از چمستان در استان...

خرید ویلا در چمستان با سند به کمک مسترملک

اگر برای خرید ویلا در چمستان دچارترید شدید و نمی‌دانید که آیا در این منطقه املاک سنددار وجود دارند یا نه ما در این مقاله...

6 نکته برای فروش فوری ویلا در شمال

هنگامی‌که به دنبال فروش فوری ویلا در شمال هستید، با استخدام یک مشاور املاک شروع کنید تا بسیاری از فرآیندها را از طرف شما...

10 نکته مهم که باید برای ساخت آپارتمان مشارکتی بدانید

در این مقاله ضمن معرفی مزایای پروژه‌های ساخت آپارتمان مشارکتی باهم به بررسی نکات مهمی که باید در زمان عقد قرارداد آن توج...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن