blogShape1

بعضی از مردم برای رهایی از شلوغی شهر ،آلودگی هوا،بیماری و... دست به خرید ویلا می زنند.اما نمی توانند ویلا مناسبی انتخاب کنند اگر نکات اصلی خرید را بدانند و آن ها را بشناسند قطعا می توانند انتخاب عالی داشته باشند. ...

مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید ویلا باید در نظر بگیرید

مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید ویلا باید در نظر بگیرید

مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید ویلا باید در نظر بگیرید
در حال حاضر، شهرهای شمال ایران به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناظر زیبا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید ویلا هستند. به همین دلیل اکثر یا بهتر بگوییم تمام شهرهای شمالی، مرکز فعالیت‌های املاک و مستغلات هستند. 
خرید ویلا در این مناطق، بارها مرزهای خود را گسترش داده و بسیاری از حومه‌ها و روستاهای مجاور را نیز دربرگرفته است. وقتی نوبت به خرید ویلا برای سرمایه‌گذاری یا استفاده شخصی می‌رسد، گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب معرفی می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم به مرور نکاتی بپردازیم که قبل از خرید ویلا باید به آن توجه کنید.

راهنمای خرید ویلا 
چه ویلا در کنار دریا باشد یا یک ویلای تمام‌عیار در قلب شهر، خرید آن بدون شک مستلزم تصمیمی مملو از نگرانی‌های بزرگ است. جهش فوق‌العاده‌ای در توسعه بخش املاک و مستغلات در شمال کشور وجود دارد و پروژه‌های مسکن به طور قابل‌توجهی برای جمعیت خریدار ویلا ارزشمند شده‌اند. 
اگر شما هم به دنبال خرید ویلا هستید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

محله: 
تراکم جمعیت در هر شهر و محله در مناطق شمال کشور بسیار متنوع است و این در چیدمان شهر قابل ‌مشاهده است. 
اگر به دنبال خرید ویلا در حومه شهر هستید، مهم است که محله را بررسی کنید. بدون شک، کل شهر بسیار برنامه‌ریزی‌شده است و در هر منطقه، جاده‌های خوب، برق‌رسانی مناسب و سایر امکانات شهری خواهید داشت. اما اگر می‌خواهید دور از هیاهوی شهری زندگی کنید، باید یک مکان ایده‌آل در میان املاک در شهر پیدا کنید. جدای از آن، قبل از بستن یک معامله، فرهنگ اجتماعی آن محله را عمیقاً بررسی کنید.

 

زیرساخت: 
این توجه به‌ویژه زمانی که به دنبال خرید ویلا در حومه شهر هستید بیشتر اهمیت دارد. 
مطمئناً می‌توانید یک ویلای مقرون‌به‌صرفه را در حومه شهرها، جنگل و مکان‌های غیر ساحلی بخرید، اما این بدان معنا نیست که باید در مورد امکانات عمومی مانند جاده‌ها، برق، سیستم زهکشی و سرویس بهداشتی مصالحه کنید؛ بنابراین، شما باید همه این عوامل را از قبل بررسی کنید.

امنیت: 

چه به دنبال خرید ویلا در یک منطقه دور از شهر و چه در حومه شهر هستید، مهم است که بدانید سطح امنیت منطقه چقدر است. 
نرخ عمومی جرم و جنایت در منطقه یک پارامتر مهم برای بررسی اینکه آیا ارزش زندگی کردن دارد یا خیر. 
اما جدای از آن، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال، اگر به طور دائم در ویلا سکونت ندارید، مطمئن شوید که منطقه مجهز به نگهبان است تا در غیاب شما از ویلا مراقبت کنند. همچنین بدانید که امکانات مناسبی مانند دوربین‌های مداربسته و آلارم وجود دارد تا هر بار که در ساعات پایانی به خانه می‌روید احساس امنیت کنید. به‌علاوه، مطمئن شوید که ویلای موردنظر نزدیک ایستگاه‌های پلیس و آتش‌نشانی باشد.

جنبه‌های حقوقی:

 قبل از خرید خانه یا ویلا، بررسی اسناد ملک مهم است. باید متوجه شوید که بر سر ملک اختلافی وجود ندارد و عنوان مشخصی دارد. جدا از آن، مطمئن شوید که مالک قبلی وام، مالیات یا قبض پرداخت نشده ندارد. اگر تعهدات پولی پرداخت نشده به نام او وجود دارد، باید یک (گواهی بدون تعهد) را از بانک یا بخش مربوطه دریافت کنید.
به سوابق سازنده ویلا نگاه کنید و مطمئن شوید که او سابقه معتبری در ارائه پروژه‌های کیفی دارد. این برای منافع شما مهم است که اموالی را که خیلی ضعیف توسعه یافته‌اند معامله نکنید.
به خاطر داشته باشید که اگر زمین مخصوصاً بزرگی دارید که ویلای شما در آن قرار دارد، احتمالاً فضایی را با سازمان‌های دولتی به اشتراک می‌گذارید. جاده‌های خصوصی و فضاهای خصوصی در مورداستفاده توسط سازمان‌های دولتی که ممکن است در مجاورت باشند کاملاً توسط قانون تنظیم نمی‌شوند. در نظر گرفتن این موضوع به‌عنوان یک عامل مفید است.
همیشه تمام مدارک ویلا را خوب بخوانید و با یک توافق‌نامه خوب بررسی شده، مطابقت دهید. اطمینان حاصل کنید که یک بند بازسازی را در توافقنامه خود لحاظ کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید در هرزمانی در آینده پس از خرید، از خدمات سازنده برای بازسازی ویلا خود استفاده کنید.

کیفیت ساخت را بررسی کنید:

 ویلاها برای کسانی که تمایل زیادی به امکانات رفاهی لوکس و مدرن دارند، به طور گسترده به‌عنوان بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شوند. قبل از خرید ویلا، باید کیفیت ساخت خانه را عمیقاً بررسی کنید. اگر ایده کاملی در مورد تکنیک‌های معماری ندارید، بسیار خوب است که از یک مهندس عمران را برای بازرسی کامل از تکنیک‌ها و مصالح ساختمانی مشورت بگیرید.

امکانات رفاهی:
با افزایش اهمیت دسترسی به اینترنت، حساسیت‌ها به دسترسی به امکانات ارتباطی مانند زیرساخت‌های مخابراتی نیز افزایش یافته است. پس مهم است که فضاهای اطراف شما که به جغرافیای ویلای پیشنهادی شما مربوط می‌شود، با عناصر لازم برای یک زندگی راحت پر شود. به‌عنوان‌مثال باید توجه داشته باشید که ممکن است در حاشیه‌ها و مناطق جنگلی امکان دسترسی به اینترنت و یا آنتن‌دهی ضعیف‌تر باشد. 
مدیریت شهری خوب، فضاهای مناسب و تمیز، و فضاهای دارای تهویه مناسب و زهکشی شده نیز عوامل مرتبطی هستند که باید در نظر داشته باشید.

حرف آخر

 بدیهی است که چشم‌انداز بیرونی و امکانات رفاهی بر خرید ویلا بسیار تأثیرگذار است. اما ازآنجایی‌که برای این کار هزینه زیادی می‌کنید، مهم است که بدانید این ملک با سبک زندگی مورد انتظار شما مطابقت دارد و برای مدت طولانی برای سکونت مناسب است. به‌علاوه، بررسی کنید که این منطقه محیطی امن و مطمئن را فراهم می‌کند و ویلا عاری از هرگونه اختلاف حقوقی است.







 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

از قشنگی‌های خرید ویلا لب آب چه می‌دانید؟

در این مقاله به بررسی فواید سلامتی و مزایای خرید ویلا لب آب می‌پردازیم.

مشاوره خریدوفروش ویلا در امیرآباد چمستان

در این مقاله پس از آشنایی با موقعیت مکانی و جغرافیایی امیرآباد به بررسی مزایای خرید ویلا در این منطقه از چمستان در استان...

خرید ویلا در چمستان با سند به کمک مسترملک

اگر برای خرید ویلا در چمستان دچارترید شدید و نمی‌دانید که آیا در این منطقه املاک سنددار وجود دارند یا نه ما در این مقاله...

6 نکته برای فروش فوری ویلا در شمال

هنگامی‌که به دنبال فروش فوری ویلا در شمال هستید، با استخدام یک مشاور املاک شروع کنید تا بسیاری از فرآیندها را از طرف شما...

10 نکته مهم که باید برای ساخت آپارتمان مشارکتی بدانید

در این مقاله ضمن معرفی مزایای پروژه‌های ساخت آپارتمان مشارکتی باهم به بررسی نکات مهمی که باید در زمان عقد قرارداد آن توج...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن