blogShape1

آنچه که باعث تفاوت باغ و ویلا می‌شود، ویژگی‌های ساختاری مانند زیباسازی محوطه، طراحی فضای بیرونی و همچنین تفاوت قیمتی است. آنچه که بیشتر از بودجه در خرید باغ اهمیت دارد، توانایی رسیدگی به پوشش گیاهی و فضای داخل باغ است. به هر ترتیب امروزه خرید باغ، دیگر یک رویا نیست و متناسب با بودجه‌ای معین، می‌توان به راحتی صاحب یک خانه باغ بسیار زیبا و مفرح شد. آنچه که با خرید باغ عایدتان می‌شود، محیطی دلباز با امکانات مفرح و دلچسبی است که برای دورهمی‌های خانوادگی بسیار جذاب است. ...

خرید ملک در شمال - تفاوت باغ و ویلا

خرید ملک در شمال - تفاوت باغ و ویلا

خرید باغ و ویلای ارزان قیمت در شهرهای شمال ایران کدامند؟ پرسشی که ذهن اغلب خریداران را به خود درگیر کرده تا بتوانند با بودجه‌ای نه چندان زیاد صاحب باغ و یا ویلا شوند. اما پیش از آنکه به این پرسش پاسخ دهیم باید به تفاوت باغ و ویلا بپردازیم.

 شاید بیشتر افرادی که با سبک خاص خانه باغ آشنایی کافی ندارند، تفاوتی بین خانه باغ و ویلا قائل نباشند. اما خانه باغ یا همان باغ ویلا، ویژگی‌های ساختاری و زیبایی شناسی خاص خود را شامل می‌شود که بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران است. همانطور که از نام خانه باغ پیداست، طبیعتا آنچه که در ذهن به تصویر کشیده می‌شود، یک ملک با متراژ استاندارد در میان باغی با مساحت معین است که می‌توان درختان و گیاهان بسیاری را دور تا دور ویلا پرورش داد. باید بگوییم که تا اینجای کار تصویر ذهنی‌تان درست بوده است. در واقع زیبا سازی محوطه خارجی ویلا و طراحی باغ که شامل درختان، گل‌های زینتی همراه با خلق محیط آرام و دلنشین است، تنها تفاوت خانه باغ با ویلا است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعریف‌های ساده‌ای از تفاوت باغ و ویلا آشنا کنیم.


راهنمای خرید ویلا در شمال


توصیه می‌شود پیش از آنکه اقدام به خرید باغ ویلا در شهرهای شمال ایران مانند نور، نوشهر، چمستان، آمل و سایر شهرها کنید، حتما راهنمای خرید ویلا در شمال را مطالعه نمایید. در واقع راهنمایی‌های مرتبط با خرید ملک در شمال، نحوه معامله و یا تعریف‌های ساده به شما کمک می‌کند تا بکگراند بهتری از خرید باغ ویلا در شمال داشته باشید. در اینجا به سه پارامتر کلیدی از تفاوت‌های اصلی خانه باغ و ویلا اشاره می‌کنیم تا تصویر دقیق‌تری از تفاوت باغ و ویلا به شما ارائه دهیم.


 

یک: تفاوت در پروژه ساختمانی


آنچه که در نگاه اول مورد توجه قرار می‌گیرد، نوع سبک پروژه ساختمانی یا به زبان خودمانی، ویترین ملک است. معمولا برای ساختار خانه باغ، توجه اصلی روی دیزاین باغ متمرکز است. اما آنچه که برای ویلا سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است، توجه به درون سازه می‌باشد. می‌توان این چنین بیان کرد که ویلا، یک سازه لوکس با امکانات نسبتا مرفه بوده که انتظارات شما را از سکونت در آن برآورده می‌کند. اما خانه باغ، فضای سبزی است که می‌توان در آن فضا علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی یک خانه ساده، از امکانات جانبی‌تری مانند استخر، سونا، باغچه‌های متعدد، امکان پرورش گیاهان متنوع و موارد این چنینی نیز بهره برد. در نتیجه معمولا پروژه‌های باغ ویلا از نظر تعیین موقعیت مکانی، گسترده‌تر و حجیم‌تر است.


دو: طراحی فضای خارجی


همانطور که به آن اشاره شد، خانه باغ یا همان باغ ویلا دارای طراحی فضای خارجی و محوطه بیرونی است. در واقع آنچه که در نگاه اول برای خرید باغ ویلا در شمال به چشم می‌آید، محوطه بیرونی ویلا است. این محوطه با توجه به مساحتی که دارا می‌باشد، بایستی از یک سری استانداردهای معینی برخوردار باشد. برای نمونه اگر چنانچه در میانه باغ درصدد استفاده از استخر هستیم، بایستی جایگاه استخر، راه تردد در باغ، موقعیت برخورداری از باغچه‌ها، پارکینگ و مواردی از این قبیل به خوبی مشخص شده و در جای درستی قرار داشته باشند. در نتیجه می‌توان این چنین بیان کرد که طراحی فضای خارجی ویلا مانند دکور بیرونی آن است که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند.


سه: تفاوت قیمتی خانه باغ با ویلا


از استان مازندران به عنوان یکی از طلایه داران شمال ایران یاد می‌شود. این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارا می‌باشد از لحاظ چشم اندازهای طبیعی شامل جذابیت‌های منحصری است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. چه برسد به توجه سرمایه گذاران. در نتیجه اگر می‌خواهید ملک شما همیشه در صدر جدول خرید و فروش ویلا در شمال بدرخشد، حتما استان مازندران و شهرهایی مانند نور، نوشهر، آمل، محمود آباد، چمستان و مانند این‌ها را انتخاب کنید. اما برسیم به تفاوت قیمتی خانه باغ با ویلا. برخی از مواد قابل توجه تاثیر مستقیمی بر تعیین نرخ قیمت باغ ویلا دارد که در اینجا به این موارد اشاره می‌کنیم.
 

موارد موثر بر تفاوت قیمتی خرید باغ ویلا در شمال


مورد اول. از آنجایی که مساحت باغ نامحدود بوده و سهم عمده‌ای از متراژ زمین را به خود اختصاص می‌دهد، قیمت باغ ویلا در قیاس با خرید ویلا در شمال بیشتر است. در نتیجه اگر تمایل به داشتن یک فضای اختصاصی سبز همراه با امکانات رفاهی استاندارد را دارید، طبیعتا هزینه بیشتری را بایستی صرف کنید.  البته فراموش نشود که هر چقدر مساحت باغ بیشتر باشد طبیعتا قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
مورد دوم. اگر به دنبال خرید ویلا ارزان قیمت در شمال ایران هستید، ما به شما سه شهر آمل، محمودآباد و چمستان را پیشنهاد می‌کنیم. این سه شهر نه تنها از نظر موقعیت جغرافیایی دارای شرایط بسیار مطلوبی هستند، بلکه دسترسی به این شهرها حتی در بهاری‌ترین فصل‌های سال بسیار راحت و بی‌دغدغه است. در نتیجه برای مثال خرید باغ ویلا در محمود آباد در قیاس با خرید باغ ویلا در نوشهر به نسبت ارزان‌تر بوده و دلیل آن شاید تنها پررنگ جلوه دادن نوشهر در قیاس با محمود آباد در نظر پایتخت نشینان باشد.


دلایل خرید باغ ویلا یا خانه باغ عبارتند از:

۱. از آنجایی که بیشتر ایرانیان میل عجیبی به برگزاری پیک نیک و دورهمی‌های جمعی و خانوادگی در دل طبیعت دارند، خرید باغ ویلا را به خرید ویلا در شمال بیشتر ترجیح می‌دهند. حتی در مناسبت‌های مختلف ردپای طبیعت، کباب پزی و بلال پزی در خانه باغ‌های ایرانی همیشه جریان دارد که مورد علاقه همه ایرانیان است. به همین خاطر آمار خرید و فروش باغ ویلا در شمال بسیار بالا بوده و رقابت برای خرید باغ ویلا حتی در قیاس با گذشته بسیار افزایش یافته است. در نتیجه یکی از دلایل اصلی خرید باغ ویلا را می‌توان فضای سبز و دلنشین آن دانست.

۲. جدا شدن از زندگی شهرنشینی برای کوتاه مدت و داشتن یک استراحتگاه مطلوب آرزوی بسیاری از هموطنان است. قدم زدن در یک فضای سبز و اما شخصی که بتوان در آن با خیال راحت در میان درختان و گل‌هایی که خودتان در باغچه‌ها پرورش داده‌اید، قدم بزنید از دیگر دلایل اصلی برای خرید ویلا باغ محسوب می‌شود.

جمع بندی

شاید تنها موردی که در این محتوا از قلم افتاد، اشاره به امکان محوطه سازی ویلا باغ، توسط خود شخص است. در واقع شما با خرید باغ ویلا می‌توانید به راحتی و با سلیقه شخصی، محوطه سازی باغ خود را دیزاین کنید. اما فراموش نشود که خرید ویلا باغ، ویلا شهرکی و یا هر گونه ملکی مستلزم آگاهی از نحوه صحیح معامله میان طرفین است. در نتیجه اگرچه در نگاه اول، تنها به ظاهر ملک، امکانات و موقعیت آن توجه می‌کنید اما گوشه چشمی هم به نکات قابل توجه در نحوه معامله داشته باشید تا احیانا دچار درگیری با سودجویان این حیطه نشوید. مشاوران ما در هر زمان آماده ارائه راهنمایی‌های ضروری به شما هموطنان عزیز برای چگونگی و نحوه معامله خرید ملک در شمال هستند.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

از قشنگی‌های خرید ویلا لب آب چه می‌دانید؟

در این مقاله به بررسی فواید سلامتی و مزایای خرید ویلا لب آب می‌پردازیم.

مشاوره خریدوفروش ویلا در امیرآباد چمستان

در این مقاله پس از آشنایی با موقعیت مکانی و جغرافیایی امیرآباد به بررسی مزایای خرید ویلا در این منطقه از چمستان در استان...

خرید ویلا در چمستان با سند به کمک مسترملک

اگر برای خرید ویلا در چمستان دچارترید شدید و نمی‌دانید که آیا در این منطقه املاک سنددار وجود دارند یا نه ما در این مقاله...

6 نکته برای فروش فوری ویلا در شمال

هنگامی‌که به دنبال فروش فوری ویلا در شمال هستید، با استخدام یک مشاور املاک شروع کنید تا بسیاری از فرآیندها را از طرف شما...

10 نکته مهم که باید برای ساخت آپارتمان مشارکتی بدانید

در این مقاله ضمن معرفی مزایای پروژه‌های ساخت آپارتمان مشارکتی باهم به بررسی نکات مهمی که باید در زمان عقد قرارداد آن توج...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن