blogShape1

آنچه که خرید باغ ویلا در اختیارتان می‌گذارد، یک فضای سبز خانوادگی و مفرح است که محیط بسیار شاد و جذابی را برای دورهمی‌های جمعی و خانوادگی فراهم می‌کند. استان مازندران به عنوان یکی از رویایی‌ترین مناطق شمال ایران، شامل انواع باغ ویلاهای متنوعی است که نه تنها تحسین بسیاری از طبیعتگران و جنگلنوردان را به خود جلب می‌کند، بلکه از سوی دیگر مورد توجه سرمایه گذاران نیز واقع شده است. در این مقاله علاوه بر امکانات باغ به نحوه معامله و همچنین به دریافت استعلامات معاملات ملکی برای خرید باغ پرداخته شده است. ...

انواع باغ ویلا

انواع باغ ویلا

 

در شهرهای شمالی ایران و عموما استان مازندران، باغ ویلاهای خوش ساختی به چشم می‌خورند که چشم اندازهای طبیعی این استان را بیش از پیش زیباتر کرده است. طبیعت حاصلخیز، پوشش گیاهی بی‌نظیر، آب و هوای مطبوع به همراه سبزه زارهای عطرآگین و مزارع مفرح تمام آن چیزی است که باعث می‌شود دل به دریا بزنید و به فکر زندگی در منطقه‌ای آرام، به دور از زندگی شهرنشینی باشید. به مراتب آنچه که رضایت بسیاری از شهروندان را برآورده می‌کند، داشتن یک فضای سبز خصوصی است. از آنجایی که اغلب ایرانیان میل به دورهمی‌های جمعی و خانوادگی در یک محیط شخصی را دارند، به خرید باغ ویلا در شمال روی می‌آورند. در واقع انتخاب باغ ویلا در شمال ایران یکی از بهترین آپشن‌هایی است که اغلب افراد از آن استقبال می‌کنند. خرید باغ ویلا در شهرستان‌های استان مازندران نظیر خرید باغ ویلا در نوشهر و یا خرید باغ ویلا در محمودآباد و چمستان، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از این طریق، به یک سرمایه گذار آینده نگر تبدیل شوید. در ادامه به تعریف باغ ویلا، مشخصات، ویژگی‌ها و همچنین راهنمای خرید باغ ویلا می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید خرید بهتر و بی دغدغه‌ای را داشته باشید.


باغ ویلا چیست؟


در یک تعریف ساده، همانطور که از نامش پیداست، باغ پر از گیاهی که در میان آن یک ساختمان مسکونی احداث شده را باغ ویلا می گویند.حالا این باغ می‌تواند یک محوطه سرسبز کوچک باشد و یا باغی با مساحت بزرگ و درختان انبوه. اما هرچه که  باشد به آن خانه باغ و یا باغ ویلا گفته می‌شود. بیشترین آمار خرید باغ ویلا  در شمال از سوی متقاضیان به دلیل داشتن یک محیط  تفریحی خانوادگی است که از آن آزادانه لذت ببرند.
 

خرید باغ ویلا

قابل ذکر است که قیمت خرید باغ ویلا، بستگی به یک سری پارامترهای کلیدی از جمله بافت منطقه، امکانات شهری، امکانات باغ ویلا، متراژ و مساحت باغ و همچنین سایر امکانات جانبی است. در نتیجه با توجه به آنکه شما خرید باغ ویلا در نوشهر را می‌پسندید و یا تمایل به خرید باغ ویلا در محمود آباد چمستان را دارید، از نظر موقعیت منطقه، بافت و سایر شرایط جوی، قیمت‌های متفاوتی را شامل می‌شود. در ادامه به برخی از امکانات جانبی باغ ویلا اشاره می‌کنیم.

امکانات جانبی باغ ویلا کدامند؟

استخر

استخر یکی از امکانات جانبی برای خرید باغ ویلا در شمال محسوب می‌شود.  با توجه به مساحت باغ، بخشی از آن به استخر تعلق می‌گیرد که می‌توانید دور تا دور آن از استراحتگاه های چتری هم استفاده کنید. اگرچه استخر نماید زیبایی را به باغ می‌دهد اما پیش از خرید باغ ویلا به همراه استخر به فکر چگونگی تمیز کردن آن و یا تعویض آب استخر هم باشید. برخی از باغ ویلاها علاوه بر استخر دارای جکوزی هم می‌باشند که امکانات تفریحی باغ را تکمیل می‌کند.

آلاچیق

آلاچیق از دیگر امکانات جانبی باغ است که به محوطه باغ زیبایی خاصی می‌بخشد. اگر چنانچه باغ خریداری شده فاقد آلاچیق بود، شما حتی خودتان می‌توانید به سادگی آلاچیقی در فضای باغ ایجاد کنید و از نشستن در آن لذت ببرید.

روف گاردن

روف گاردن یک فضای اختصاصی است که بر روی بام ساختمان طراحی می‌شود. با توجه به فضای سبز باغ، شاید دیگر نیازی به داشتن روف گاردن نباشد اما طراحی چمن مصنوعی و طراحی یک فضای جداگانه روی بام، باعث متنوع شدن فضای باغ ویلا می‌شود.

استعلامات مورد نیاز پیش از خرید باغ در شمال عبارتند از؛

از امکانات جانبی باغ و زیبایی‌های ظاهری باغ ویلا که بگذریم، اصل مطلب نوع قرارداد برای خرید باغ ویلا در شمال و آگاهی داشتن از راهنمای خرید باغ ویلا است. در این بخش به توضیح برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز در زمان خرید ملک می‌پردازیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. منظور از استعلامات، بررسی تمامی مدارک مهم مانند سند، مالکیت قانونی ملک، ، اعتبار سند، عوارض شهرداری، دارایی، مالیات ملک و همچنین تمامی قبوض مرتبط با ملک است که پیش از معامله بایستی انجام شده و مورد بررسی قرار گیرد. با مراجعه به سازمان ثبت اسناد و املاک، شما می توانید به راحتی استعلامات مورد نظر را دریافت نمایید. در این بخش به بررسی برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز برای خرید باغ ویلا در شمال اشاره مختصری می‌کنیم.

بررسی مجوز ساخت

تمامی ویلاها و باغ‌های احداثی بایستی دارای مجوز ساخت باشند. این بدین معناست که اگر شما قصد ساخت ویلا در زمین و یا باغ مشخصی را داشته باشید، قبل از آنکه ساختمان را بسازید باید مجوز ساخت را دریافت کنید. حالا شما در نقش خریدار برای معامله ویلا و یا  خرید باغ در شمال باید مجوز ساخت را از مالک طلب کنید تا احیانا ملک و یا باغ  بدون مجوز ساخته نشده باشد.

بررسی و مقایسه نرخ قیمت‌های فروش باغ و ویلا

طبیعتا قیمت فروش باغ ویلا در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است. برای نمونه قیمت خرید باغ ویلا در محمودآباد چمستان با قیمت خرید باغ ویلا در نوشهر یکسان نبوده و شرایطی مانند تعادل آب و هوایی، بافت منطقه از نظر جنگلی و یا ساحلی، امکانات شهرستان، امکانات باغ ویلا و مواردی از این قبیل باعث تفاوت قیمتی بسیار می‌شود. در این میان اگر به دنبال خرید باغ ویلا ارزان در شمال هستید، باید سطح انتظارات خود را در رابطه با متراژ ویلا، مساحت باغ، بافت منطقه و سایر امکانات کمی پایین‌تر آورید تا بتوانید به نتیجه برسید. در مجموع برای مقایسه نرخ قیمت‌ها و خرید باغ ویلا در شمال می‌توانید با املاکی های متعددی مراجعه کنید تا به خوبی ارزش منطقه و قیمت خرید ویلاهای اطراف دستتان آید.

دریافت استعلام از سوی اداره منابع طبیعی

توجه به نوع کاربری زمین از دیگر نکات حائز اهمیتی است که باید به آن توجه شود. در برخی از موارد دیده شده که ویلا در یک زمین کشاورزی ساخته شده است. طبیعتا و به طور مشخص ساخت ویلا در زمین کشاورزی غیر مجاز است. در نتیجه ساخت ویلا فقط باید در زمینی که کاربری مسکونی دارد، ساخته شود. به همین جهت حتما قبل از خرید باغ ویلا در شمال از نوع کاربری زمین مطمئن شده و استعلام  مورد نیاز را دریافت نمایید.

بررسی کد رهگیری ملک

به طور کلی برای معاملات ملکی و پس از انجام قرارداد، کد رهگیری برای مالک به ثبت می‌رسد. این کد پیگیری بعد انجام معامله در دفاتر املاک ثبت شده و مشاور املاک موظف است تا برای مالک جدید کد رهگیری را ثبت کند. این کد رهگیری شامل کد پستی، پلاک ثبت اصلی و فرعی ملک، متراژ ملک، نوع سازه، نوع ملک و موارد این چنینی است.

بررسی تعداد مالکان باغ

در برخی از موارد باغ مورد نظر متعلق به چند نفر شریک است که با یکدیگر برای مالکیت باغ شریک هستند. در نتیجه امکان آن وجود دارد که شما فقط با یکی از مالکان روبرو شوید اما بی خبر از آنکه شرکای دیگری هم وجود دارند که شاید از فروش ملک ناراضی باشند. در نتیجه در هنگام معامله تمامی شرکا و مالکان بایستی حضور داشته باشند و یا امضاء رسمی و قانونی تمامی مالکان  پای قرارداد زده شود.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می‌توان این چنین بیان کرد که خرید باغ ویلا، امکانات قابل توجهی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بسیار مفرح و جذاب است. علاوه بر آن تجربه ثابت کرده که با توجه به موقعیت گردشگری منطقه‌های شمال از جمله استان مازندران، یک سرمایه گذاری پر منفعت و نویدبخشی خواهد بود. به همین دلیل خیلی بیراه نیست که رقابت برای خرید باغ ویلا در نوشهر، خرید باغ ویلا در محمودآباد و خرید باغ ویلا در چمستان و بسیاری از شهرستان‌های استان مازندران مانند نور و یا آمل بسیار بالاست. پیشنهاد می‌شود برای دریافت یک آمار سرانگشتی درباره قیمت خرید باغ ویلا در شمال ایران، شناخت بافت منطقه‌ای و به طور کلی شرایط خرید، با کارشناسان مجرب این حوزه تماس حاصل کرده و اطلاعات مورد نیاز را برای راهنمای خرید باغ ویلا دریافت نمایید.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

از قشنگی‌های خرید ویلا لب آب چه می‌دانید؟

در این مقاله به بررسی فواید سلامتی و مزایای خرید ویلا لب آب می‌پردازیم.

مشاوره خریدوفروش ویلا در امیرآباد چمستان

در این مقاله پس از آشنایی با موقعیت مکانی و جغرافیایی امیرآباد به بررسی مزایای خرید ویلا در این منطقه از چمستان در استان...

خرید ویلا در چمستان با سند به کمک مسترملک

اگر برای خرید ویلا در چمستان دچارترید شدید و نمی‌دانید که آیا در این منطقه املاک سنددار وجود دارند یا نه ما در این مقاله...

6 نکته برای فروش فوری ویلا در شمال

هنگامی‌که به دنبال فروش فوری ویلا در شمال هستید، با استخدام یک مشاور املاک شروع کنید تا بسیاری از فرآیندها را از طرف شما...

10 نکته مهم که باید برای ساخت آپارتمان مشارکتی بدانید

در این مقاله ضمن معرفی مزایای پروژه‌های ساخت آپارتمان مشارکتی باهم به بررسی نکات مهمی که باید در زمان عقد قرارداد آن توج...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن