blogShape1

اگر قصد خرید ویلا در مناطق شمال را دارید و نمی دانید که ویلای نو ساخت بخرید یا چند سال ساخت و از مزیت و معایب آنها خبر ندارید حتما ادامه مطلب رو بخونید. ...

ویلای نوساخت یا چند سال ساخت؟ مسئله این است
پادکست این وبلاگ را بشنوید

ویلای نوساخت یا چند سال ساخت؟ مسئله این است

تغییر آب‌وهوا و داشتن مکانی برای دور شدن از سروصدا و شلوغی شهر، از دلایل عمده‌ای است که افراد را به سمت خرید ویلا در مناطق خوش آب‌وهوای ایران می‎‌کشاند. منطقه سرسبز مازندران یکی از این مناطق بوده که خریداران زیادی را جذب خود کرده است. اما اغلب خریداران نمی‌دانند ویلای نوساخت بخرند یا چند سال ساخت؟

واقعیت این است که انتخاب در آخر به‌عهده خود خریدار است، اما ما در این مطلب با بررسی نکات مثبت و منفی هر دو سازه، برای تصمیم‌گیری راحت‌ و مطمئن مشتریان را راهنمایی خواهیم کرد.

راهنمای خرید ویلا نوساخت و چند سال ساخت

برای انتخاب ویلای نوساز یا چند سال ساخت، باید دو فاکتور مهم یعنی بودجه و هدف از خرید را مشخص کنید. به‌طور عمده ویلاهای چند سال ساخت به دلیل این‌که عمر بیشتری دارند، قیمت‌آن‌ها کمتر است اما علاوه بر هزینه خرید، مبلغی را برای بازسازی باید در نظر بگیرید. 

در این حالت ویلاهای متراژ بالا چند سال ساخت در مقابل ویلای نوساخت صرفه‎‌ی اقتصادی بیشتری خواهد داشت، به‌ویژه اگر قصد بازسازی آن را داشته باشید.

همچنین به دلیل افت قیمت، اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارید، ویلا چند سال ساخت گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. 

ویلاهای نوساز قیمت بالاتری دارند که اگر خریدار بودجه لازم را در اختیار داشته باشد، انتخابی مطمئن از نظر متریال مصرفی در ساخت و همچنین تمیزی خواهد بود. 

قیمت ویلای نوساخت نسبت به چند سال ساخت، بیشتر سلیقه‌ای و غیرواقعی است و معمولاً بین 10 تا 30 درصد گران‌تر از قیمت پایه در منطقه نرخ‌گذاری می‌شوند.

از دیگر تفاوت‌های ویلای نوساز با چند سال ساخت می‌توان به معماری آن اشاره کرد. معمولاً ویلاهای چند سال ساخت با متریال قدیمی‌تر و سبک سنتی‌تر ساخته می‌شوند، اما هرچقدر ویلا نوسازتر باشد طراحی و متریال استفاده شده در آن لوکس‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

همانطور که گفتیم بودجه و هدف در خرید ویلا دو فاکتور مهم هستند که باید آن را در نظر بگیرید، با این‌حال اگر قصد خرید ویلا چند سال ساخت دارید، حتما قدمت آن را در نظر بگیرید که زیر 5 سال و بالای 15 سال نباشد.

 اگر بودجه و هدف‌تان از خرید ویلا مشخص است، برای گرفتن راهنمایی و مشاوره بیشتر فقط کافی است با کارشناسان حرفه‌ای مستر ملک تماس بگیرید.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

ریسک خرید ملک در خارج از کشور

همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند. چه در کشور خود باشید و چه برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به دنیا سفر می‌کنید، هم...

چمستان انتخاب پرسود برای خرید ویلا و زمین

خرید ویلا و زمین در چمستان، دو گزینه پرسود و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در مازندران هستند. خرید ویلای شهرکی در چمستان ام...

یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر می خواهید بدانید یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت اصولی و بدون دردسر چه ویژگی هایی باید داشته باشد، در اینجا چند نکته...

در جاذبه های توریستی و طبیعی شمال ایران غرق شوید

استان مازندران، یکی از معروف‌ترین مقاصد ایران در بین مسافران داخلی و خارجی است. جاذبه‎های توریستی و طبیعی شمال ایران در ...

خرید زمین در شمال بهتر است یا ویلا؟

خرید زمین و ویلا در شمال دو گزینه طلایی ای هستند که سرمایه گذاران را با تردید رو به رو کرده اند. خرید زمین در شمال بهتر ...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن