blogShape1

امروزه بازاریابی دبجیتال مخصوصا در حوزه مسکن پیشرفت های زیادی کرده است.در این مقاله قصد داریم مزایا و عملکرد دیجیتال مارکتینگ مسکن را برای شما توضیح دهیم. ...

استفاده از بازاریابی آنلاین برای خریدوفروش مسکن
پادکست این وبلاگ را بشنوید

استفاده از بازاریابی آنلاین برای خریدوفروش مسکن

گسترش فروشگاه‌های اینترنتی و امکان عرضه‌ی مستقیم محصول بین تولیدکننده و مصرف‌کننده با توسعه‌ی زیرساخت‌های اینترنتی امروزه یک امر بدیهی است و نمی‌توان بدون توجه کردن به آن کسب‌وکاری موفق به‌ویژه در حوزه‌ی املاک راه انداخت.

دیجیتال مارکتینگ حتی زمانی که پای آژانس‌های مسکن را به معامله‌ی میان خریدار و فروشنده باز می‌کند، امکاناتی دارد که موجب راحتی عملکرد هر سه ضلع این مثلث می‌شود. 

مزایای گسترش بازاریابی دیجیتال در حوزه‌ی مسکن

بازاریابی دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌ها و اطلاعات حوزه‌ی مسکن برای خریدوفروش یا رهن و اجاره با کیفیت و سرعت بیشتری به خریدار منتقل شود. فروشنده می‌تواند در بستری که خود می‌خواهد محصولاتش در حوزه‌ی ساخت‌وساز را در معرض دید خریداران قرار دهد. معامله در دیجیتال مارکتینگ امن‌تر است، راحت‌تر است و می‌توان آن را زیر نظر گرفت. 

جایگزین روش‌های سنتی

با شرایط ویژه‌ای که امروز به سبب شیوع بیماری کرونا با آن درگیر هستیم، لزوم توجه به روش‌های دیجیتال بیشتر احساس می‌شود. در روش‌های سنتی خریدار یا مستأجر مجبور بود با صرف وقت و توان بسیار به‌صورت میدانی به دنبال گزینه‌ی موردنظرش بگردد و امکانات املاک را با سرعتی کم دریافت کند. دیجیتال مارکتینگ در مسکن به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات مِلک یا زمین موردنظرتان را در تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی‌تان مورد بررسی قرار دهید و اگر شرایط آن مطابق نیازهای شما بود برای خرید اقدام کنید.

دیجیتال مارکتینگ، نیروی انسانی و اطلاعات آماری

در روش‌های سنتی بازاریابی مسکن نیروی انسانی فرسوده می‌شد و در ازایش دستمزد یا آورده‌ی بسیار محدودی دریافت می‌کرد اما امروزه با توجه به تغییر رویه‌ی بازار، اپراتورهای املاک می‌توانند فعالیت‌های خود را به‌جای پیاده کردن در بستر دفتر و فعالیت میدانی، در فضای وب گسترش دهند. 

علاوه بر این در روش‌های دیجیتال به‌راحتی می‌توان آمارها، اطلاعات، میزان خریدوفروش و مقدار سود و زیان را به‌راحتی محاسبه کرد و برای آینده‌ی کسب‌وکار برنامه‌ریزی کرد. 

اعتمادسازی، پاشنه آشیل دیجیتال مارکتینگ

نباید فراموش کنیم که مشتری و مخاطبان این بازار دیگر مثل گذشته امکان ارتباط مستقیم و چشم در چشم با فروشنده یا اپراتور آژانس مسکن را ندارند تا در بستر این ارتباط فرآیند اعتمادسازی نیز تکمیل شود؛ بنابراین شما برای جلب رضایت و اطمینان مخاطبی که از راه صفحات وب با شما در ارتباط است باید محتواهای تبلیغی اعتمادسازی تولید کنید و او را برای سرمایه‌گذاری در یک بازار پرریسک آماده کنید.

تولید مداوم محتوا، انتخاب شعاری که مبتنی بر رضایت مشتریان باشد و پیگیری بدون وقفه‌ی مطالبات مشتریان اعتماد آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در بستری که شما فراهم می‌کنید، مهیا می‌کند.

استفاده از بستر دیجیتال برای مشتریان

مشتریان بازار مسکن اگر بخواهند در جریان اقدام برای خرید و سرمایه‌گذاری به یک بنگاه اقتصادی خاص در حوزه‌ی مسکن اعتماد کنند، باید چند نکته را موردتوجه قرار دهند:

  * اصالت آژانس: مشتریان پیش از آغاز سرمایه‌گذاری باید از اصالت آژانس تبلیغاتی مطمئن شوند و با رجوع به صفحات مجازی آن‌ها پیشینه‌ی فعالیتشان را مورد بررسی قرار دهند. 

  * لیست کردن نیازها: اگر قصد خرید خانه از سایت‌های آنلاین مسکن را دارید، شرایط خودتان را به‌دقت لیست کنید. مقدار دقیق پولی که می‌خواهید به خرید یا اجاره‌ی ملک اختصاص دهید، ویژگی‌های خانه، زمین یا دفتری تجاری که قصد دارید آن را به رهن خود درآورید را لیست کنید.

  * بازدید حضوری: باید توجه داشته باشید که اگر مِلکی را در بازارهای دیجیتال مسکن پسندید و ویژگی‌های آن با نیازهای شما مطابق بود، پیش از انجام معامله باید حتماً یک یا چند بار از خانه یا زمین مربوطه دیدن کنید. شرایط ملک را با آنچه در آگهی مجازی گفته شده مقایسه کنید و اگر همه چیز به همان ترتیب بود نسبت به انجام معامله اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

بنا به گفته‌ی کارشناسان مسکن، وضعیت این بازار در سال جاری تقریباً پایدار خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری یا خرید دارید به‌صورت پیوسته بازارهای دیجیتال مسکن را رصد کنید و گزینه‌های مناسبتان را انتخاب و تحلیل کنید. شک نکنید که دیجیتال مارکتینگ در پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه، مناسب‌ترین ابزار شماست.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

ریسک خرید ملک در خارج از کشور

همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند. چه در کشور خود باشید و چه برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به دنیا سفر می‌کنید، هم...

چمستان انتخاب پرسود برای خرید ویلا و زمین

خرید ویلا و زمین در چمستان، دو گزینه پرسود و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری در مازندران هستند. خرید ویلای شهرکی در چمستان ام...

یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر می خواهید بدانید یک نمونه قرارداد مشارکت در ساخت اصولی و بدون دردسر چه ویژگی هایی باید داشته باشد، در اینجا چند نکته...

در جاذبه های توریستی و طبیعی شمال ایران غرق شوید

استان مازندران، یکی از معروف‌ترین مقاصد ایران در بین مسافران داخلی و خارجی است. جاذبه‎های توریستی و طبیعی شمال ایران در ...

خرید زمین در شمال بهتر است یا ویلا؟

خرید زمین و ویلا در شمال دو گزینه طلایی ای هستند که سرمایه گذاران را با تردید رو به رو کرده اند. خرید زمین در شمال بهتر ...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن