blogShape1

گول ظاهر باغ را نخورید. اگرچه ظاهر زیبا باید تا حد امکان جذاب و گیرا باشد، اما آنچه که در اولویت ماجرا قرار می‌گیرد، قولنامه نویسی و مراجعه به افراد با اعتماد و خبره است. بررسی سند باغ، امکانات باغ، پیگیری مسائل حقوقی، تعیین بودجه، چگونگی قولنامه نویسی، بررسی منطقه، موقعیت آب و هوایی، دسترسی به سایر امکانات ضروری از جمله نکات اصلی برای خرید باغ محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید باغ از چندین املاکی، یک آمار سرانگشتی راجع به شرایط خرید باغ و مقایسه قیمت‌ها با یکدیگر بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید. ...

نکات مهم در خرید باغ

نکات مهم در خرید باغ

گر تا بحال تجربه خرید باغ در شمال را نداشتید، بدون شک این مقاله مختص به شماست. افزایش جمعیت، بالا رفتن آلودگی هوا و همچنین آلودگی صوتی در بسیاری از شهرهای بزرگ باعث شده تا بسیاری از مردم فرار را بر قرار ترجیح داده و به فکر خرید ویلا و یا خرید باغ در شمال بیفتند.

 اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با نحوه خرید باغ در شمال آشنایی کافی ندارید و یا در صدد جمع آوری برخی از اطلاعات در زمینه خرید و فروش باغ در شمال هستید، باید بگوییم که جای درستی آمدید. در ادامه با ما تا اخر این محتوا همراه باشید.


بررسی خرید باغ در شمال


استان مازندران از جمله مناطق سرسبزی است که به عنوان یکی از درخشان‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری، خرید ملک و یا خرید ویلا تبدیل شده است. این منطقه با جنگل‌های انبوه و ساحل نقره‌ای رنگش بدون شک هر گردشگری را به زیبایی‌های خیره کننده‌اش، جلب می‌کند. خرید باغ در شمال مستلزم یک سری آگاهی‌هایی است که اگر نادیده بگیرید به راحتی سر از دادگاه‌های حقوقی درمی‌آورید. در نتیجه توصیه می‌شود قبل از خرید باغ، کاملا هوشیارانه و هوشمندانه عمل کنید.

 از جمله موارد حائز اهمیت آن است که هدف خود را از خرید باغ در شمال مشخص کنید. معمولا افراد به دو حالت تمایل به خرید باغ دارند، یکی استفاده شخصی و دیگری به هدف سرمایه گذاری. در هر دو صورت موضوع خرید ویلا، خرید و فروش باغ در شمال جنبه سرمایه گذاری و آینده نگری دارد. برای نمونه اگر شما قصد زندگی دائمی در شمال را دارید و یا تمایل به خرید باغ و سپس اجاره آن برای مراسم‌های تشریفاتی دارید، هر کدام نوعی از سرمایه گذاری محسوب می‌شود. در مجموع هدفتان هر چه که باشد باید از نظر مسائل حقوقی و قانونی در عقد قرارداد، بررسی سند، بررسی امکانات، تعیین بودجه، تعیین منطقه و شهرستان مورد نظر و مواردی از این قبیل آگاهی‌های لازم و ضروری را داشته باشید.


نکات قابل توجه در خرید باغ عبارتند از:


بررسی باغ از نظر موقعیت منطقه‌ای


انتخاب منطقه در استان مازندران و شهرستان‌های آن از جمله موارد حائز اهمیتی است که حتی در تعیین مقدار بودجه ارتباط مستقیم دارد. برای نمونه قیمت خرید باغ در بافت‌های جنگلی شمال با قیمت خرید باغ در مرکز شهرستان دارای تفاوت قیمتی است. در نتیجه قبل از آنکه در صدد خرید باغ در شمال باشید، بهتر آن است که بررسی‌های لازم منطقه‌ای را از نظر موقعیت آب و هوایی، مکان و شرایط محیط بسنجید. این روزها خرید باغ در محمودآباد، خرید باغ در چمستان، خرید باغ در نوشهر و خرید باغ در نور بسیار در میان پایتخت نشینان باب شده است و همین موضوع سبب شده تا آمار خرید و فروش باغ در شمال با افزایش قابل توجهی روبرو باشد.
 

بررسی باغ از نظر مسائل حقوقی


از جمله پارامترهای کلیدی برای عقد قرارداد و معاملات ملکی، توجه به مسائل حقوقی است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید ملک،  به شهرداری منطقه مراجعه کرده و از عدم مشکلات مرتبط با ساخت و مجوزهای حقوقی باغ مطمئن شوید. شاید در نگاه اول اینجور بررسی‌ها از حوصله‌تان خارج باشد اما ارزشش را دارد. شما باید از مواردی مانند ساخت غیر مجاز، ایجاد چاه غیر مجاز، امکان ساخت باغ در طرح‌های عمرانی، امکان نیاز به عقب نشینی و مواردی از این قبیل کاملا آگاه باشید.


قولنامه نویسی برای خرید باغ در شمال


در قولنامه نویسی جزئیات مرتبط با امکانات باغ و یا باغ ویلا درج می‌شود. در نتیجه پیش از آنکه اقدام به خرید باغ در شمال نمایید، جزئیات آن را بررسی کنید. برای نمونه مشاعات باغ را در نظر داشته باشید. قسمت‌های مختلف باغ را بررسی کنید تا مشخص شود کدام بخش از آن خریداری می‌شود. از دیگر موارد قابل توجه در قولنامه نویسی، درج متراژ و  مساحت باغ است. حتی تغییرات کوچک در متراژ زمین می‌تواند مشکلاتی را در معامله به وجود آورد. علاوه بر آن به زمین همسایگان هم توجه کنید چرا که امکان آنکه باغ همسایه فاقد دیوار باشد نیز وجود دارد. از دیگر موارد قابل توجه، راه‌های عمومی است که احیانا به علت ترددهای شخصی، جزء فروش زمین محاسبه شود. فراموش نشود که حتی تعداد درختان داخل باغ و محوطه نیز باید مشخص باشد. به دلیل آنکه امکان آن وجود دارد که همسایگان ادعای مالکیت کنند.


بررسی امکانات باغ


امکانات باغ شامل موارد زیر است؛
مجوز کشاورزی
سند یا قولنامه به همراه ضمیمه شدن سند مادر
دسترسی به آب
مالکیت چاه آب در باغ
استخر
دیوارهای باغ
بررسی موتورخانه
بررسی منابع طبیعی مانند خاک حاصلخیز، تعداد درختان و مواردی از این قبیل

قابل ذکر است که موارد فوق، ارتباط مستقیمی با قیمت تعیین شده برای فروش باغ در شمال می‌باشد.

 

بررسی سند باغ


توجه داشته باشید که بررسی سند باغ را حتما جدی بگیرید. از جمله مشکلاتی که اغلب افراد با مشکلات حقوقی درگیر می‌شوند، خرید ملک، خرید ویلا و یا خرید باغ در شمال بدون سند است. ناگفته نماند که جهاد کشاورزی برای زمین‌های کشاورزی سند صادر نکرده و در نتیجه خرید و فروش باغ در شمال اغلب با قولنامه و به همراه سند مادر معامله می‌شود. این بدین معناست که می‌توان زمین را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کرد و به صورت قولنامه‌ای هر بخش از باغ، معامله شود.
 

 

تعیین بودجه برای خرید باغ


تعیین بودجه را می‌توان یا مورد اول دانست و یا مورد آخر. مورد اول از این نظر که به هر حال قبل از آنکه تصمیم به خرید باغ در شمال را داشته باشید، باید مقدار بودجه خود را مشخص کنید و طبق برآورد هزینه‌های احتمالی باغ، سرمایه گذاری کنید. از سوی دیگر می‌توان این مورد را مورد آخر و یا نهایی دانست. از این نظر که برای مثال با مقایسه قیمت خرید باغ در محمودآباد چمستان، خرید باغ در نوشهر و یا خرید باغ در نور، بتوان یک آمار سرانگشتی از نرخ قیمت‌های خرید و فروش باغ در شمال را به دست آورد.


جمع بندی


شهرهای خوش آب و هوای استان مازندران از جمله آمل، نور، نوشهر و محمودآباد چمستان نه تنها دارای پوشش گیاهی بی نظیر و حاصلخیزی هستند، بلکه چشم اندازهای بسیار فوق العاده‌ای را شامل می‌شوند. اگرچه خرید باغ در شمال ایران همیشه از نظر سوددهی مورد توجه اغلب سرمایه گذاران بوده است، اما با توجه به راهنمای خرید باغ در شمال و همچنین نکات کلیدی که در این محتوا عنوان شد را نباید نادیده گرفت. در نظر داشتن مواردی مانند سند شش دانگ عرصه اعیان، پروانه ساخت، پایان کار، سند تفکیکی، قولنامه خرید زمین، بنچاق و موارد این چنینی که در معاملات ملکی مطرح می شود، تمام آن چیزی است که از نظر حقوقی باید به آن آگاه باشید. جهت دریافت هرگونه راهنمایی‌های بیشتر در خصوص خرید باغ در شمال، خرید ویلا، خرید زمین و به طور کلی خرید ملک، مشاوران مجرب ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشد.
 


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

نحوه استعلام ملک اوقافی چگونه است؟

هم برای کسانی که قصد خرید مال وقفی را دارند و هم برای کسانی که قصد خرید مال شخصی را دارند، تشخیص مال وقفی از اموال شخصی ...

فروش ملک قبل از انحصار وراثت چه حکمی دارد؟

اگر قصد فروش ملک ورثه‌ای را دارید اما هنوز انحصار وراثت انجام نگرفته است، خریدار خوب هم برای ملک پیدا شده است و شما نمی‌...

نکات مهم در خرید ملک ورثه‌ای را بشناسید

وقتی افرادی یک خانه را به ارث می‌برند، همه آن‌ها یک سهم مشخص از دارایی دارند. درنتیجه ملک دارای چندین مالک است. در این ش...

بهترین املاک در شمال

همه به خوبی با شیوه کاری مشاوران املاک آشنا هستیم. از تعریف‌های اغراق آمیز درباره ملک مورد نظر گرفته تا تبلیغات تکراری و...

فروش خانه کلنگی در شمال کشور

اگر تجربه‌ای از سرمایه گذاری روی املاک ندارید و در شرایطی قرار گرفته‌اید که مجبور به فروش خانه کلنگی خود هستید، باید بگو...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن