blogShape1

در این پست برایتان یک برنامه سفر کامل برای بازدید از جاهای دیدنی مازندران در تابستان تهیه کرده‌ایم. از انرژِی خوب و تجربه هیجان در کنار دریاچه چورات و الندان و همچنین چشمه‌های شگفت‌انگیز و رنگارنگ باداب سورت و شبه‌جزیره میانکاله تا ایستادن بر فراز پشت‌بام بهشت ...

معرفی مکان های دیدنی مازندران در تابستان

معرفی مکان های دیدنی مازندران در تابستان

استان مازندران یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد سفر ایرانیان است و اگر بگوییم هر سانتی‌متر از خاک این استان دیدنی و جذاب است، اغراق نکرده‌ایم.
 بسیاری از ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را به‌خصوص در فصل تابستان در این استان سپری کنند. 
هم‌جواری با ساحل و داشتن مناظر منحصربه‌فرد متشکل از جنگل‌ها و کوه‌ها همراه با آب‌وهوای معتدل از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این منطقه از کشور برای مسافران و گردشگران خارجی است که از مناطق خشک و نیمه‌خشک به استان مازندران سفر می‌کنند. 
مازندران به‌عنوان منطقه‌ای کاملاً توریستی به شمار می‌رود و باوجوداینکه می‌توان برنامه سفر طولانی یک روزه را برای آن پیشنهاد کرد، با این وجود این ظرفیت را دارد که هفته‌ها بدون خستگی و بی‌حوصلگی از بازدیدکنندگان پذیرایی کند. مازندران هزاران جاذبه گردشگری دارد و نحوه برنامه‌ریزی برای بازدید از آن و چند روز کاملاً به سلیقه و ترجیح خود شما بستگی دارد و بنابراین کاملاً منعطف است. 
با این وجود، می‌توانید بر اساس برنامه سفری که برای شما در مستر ملک تهیه کرده‌ایم، در مورد نحوه برنامه‌ریزی بازدید از مکان‌های دیدنی مازندران در تابستان ایده بگیرید.

 

جاذبه‌های گردشگری مازندران

مازندران بهشت ​​طبیعت گردها است و قله دماوند که بلندترین کوه ایران محسوب می‌شود، دریاچه چورات و الندان و همچنین چشمه‌های شگفت‌انگیز و رنگارنگ باداب سورت و شبه‌جزیره میانکاله از بهترین آن‌هاست. 
جاذبه‌های بی‌نظیری که فقط در این منطقه از ایران یافت می‌شود. 
حمام وزیری ساری، خانه کلبادی‌ها و کتیبه‌های تنگه واشی، برج رسکت و باغ مجموعه عباس‌آباد بهشهر که به همراه برخی دیگر از باغ‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، از مهم‌ترین آن‌ها هستند. 
جاذبه‌های تاریخی پرطرفدار و شناخته‌شده مازندران و علاقه‌مندان به گردشگری فرهنگی و آشنایی با جزییات فرهنگ‌های خرد، مطمئناً از دیدن شهرک‌های گردشگری کندلوس، آلاشت و یوش در کنار موزه‌های موجود در آن‌ها لذت خواهند برد.

 

 

 

سفر به مازندران در فصل تابستان

به خاطر داشته باشید که سفر به مازندران در هر ماه از سال امکان‌پذیر است و صرف‌نظر از زمان سفر می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد. با این حال، یکی از رؤیایی‌ترین دوره‌های زمانی در این منطقه را می‌توان در ماه‌هایی مانند اردیبهشت، مهر و آبان تجربه کرد. علاوه بر این، برای سفر به گوهر پرزرق و برق محبوب ایران، یک برنامه سفر پنج روزه مناسب و راحت به نظر می‌رسد. علاوه بر این، بازدید از مکان‌های دیدنی مازندران در تابستان نیز خالی از لطف نیست و در برخی از مناطق کوهستانی که از آب و هوای خنک‌تری برخوردار هستند می‌تواند بسیار دل‌چسب و خاطره‌انگیز باشد.


عروس شهرهای ایران در تابستان

اولین روز سفر خود به مازندران را برای بازدید از جاده زیبای چالوس رها کنید و خود را به روستای کندلوس برسانید و شب را در یکی از تفرجگاه های سنتی آن بگذرانید. 
صبح روز بعد نیز در آنجا بمانید و پس از کمی پرسه زدن از جاده زیبای عباس آباد به سمت رامسر بروید. 
رامسر را می توان گوهر گردشگری استان مازندران در تمام فصول سال دانست. 
شهری زیبا که شهرت عروس شهرهای ایران را به خود اختصاص داده است که با داشتن جاذبه های تاریخی و فرهنگی در کنار مناظر بی بدیل از جمله جنگل های تابستانی و امکانات تفریحی و سرگرمی می تواند سفری آرام و شاد را به بازدیدکنندگان نوید دهد. حتما از کاخ و موزه رامسر دیدن کنید.
 

روستای فیلبند، پشت‌بام بهشت در تابستان

یکی از زیباترین و درعین‌حال خوش آب و هواترین جاهای دیدنی مازندران در تابستان روستای فیلبند است.
در تابستان به فیلبند سفر کنید و ایستادن در بالای پشت‌بام بهشت ​​را تجربه کنید. 
روستای رؤیایی فیلبند مرتفع‌ترین شهرستان ییلاقی مازندران و در جنوب شهرستان‌های آمل و بابل واقع شده است. 
از آنجایی که ارتفاع این منطقه از سطح دریا 2700 متر است و در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، در اکثر روزها ابرها ارتفاع کمتری نسبت به ارتفاع روستا به خود می‌گیرند. اما در چنین مواقعی تماشاگران خود را بر فراز ابرها ایستاده می‌بینند و ابرها را طوری می‌بینند که انگار دریای بی‌پایانی هستند که زیر پایشان می‌چرخد. گاهی این ابرها بیشتر بالا می‌روند و روستا را در اعماق خود می‌بلعند و بازدیدکنندگان را به جشن رؤیا و خیال دعوت می‌کنند.

 

 

روستای یوش و آبشار آب پری

جاده معروف به آب پری نه‌تنها مسیری است که به یک مقصد خاص منتهی می‌شود، بلکه خود یک جاذبه گردشگری است. در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد و پیچ‌وخم‌های آن بر فراز ابرها بالا می‌رود. مناظر زیبای کوهستانی البرز میانی و قله سفید بارانی دماوند که درست از وسط آن برافراشته است، شهرستان‌های ییلاقی با سقف‌های رنگارنگ خانه‌هایش و پوشش مزرعه‌ای که متناسب با ارتفاع از سطح دریا متغیر است، قطعاً یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در تابستان خواهد بود. این مناظر زیبا انتهای جاده به آبشار آب پری منتهی می‌شود. 
جاده آب پری از جنگل‌های خزری شهرستان رویان آغاز می‌شود. سپس از کنار آبشار آب پری می‌گذرد و به خط الراس کوهستانی می‌رسد و ازآنجا از جاده شیب‌دار پایین می‌آید و درنهایت به قلمرو بلده ختم می‌شود. از جاده‌های هراز و چالوس نیز می‌توانید به بلده و یوش برسید. یوش یک روستای توریستی است. هوای تابستانی دارد و بزرگ‌ترین دلیل محبوبیت و شهرت آن زادگاه نیما یوشیج است.


به این مطلب امتیاز دهید
share
دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

مطالب مرتبط

نحوه استعلام ملک اوقافی چگونه است؟

هم برای کسانی که قصد خرید مال وقفی را دارند و هم برای کسانی که قصد خرید مال شخصی را دارند، تشخیص مال وقفی از اموال شخصی ...

فروش ملک قبل از انحصار وراثت چه حکمی دارد؟

اگر قصد فروش ملک ورثه‌ای را دارید اما هنوز انحصار وراثت انجام نگرفته است، خریدار خوب هم برای ملک پیدا شده است و شما نمی‌...

نکات مهم در خرید ملک ورثه‌ای را بشناسید

وقتی افرادی یک خانه را به ارث می‌برند، همه آن‌ها یک سهم مشخص از دارایی دارند. درنتیجه ملک دارای چندین مالک است. در این ش...

بهترین املاک در شمال

همه به خوبی با شیوه کاری مشاوران املاک آشنا هستیم. از تعریف‌های اغراق آمیز درباره ملک مورد نظر گرفته تا تبلیغات تکراری و...

فروش خانه کلنگی در شمال کشور

اگر تجربه‌ای از سرمایه گذاری روی املاک ندارید و در شرایطی قرار گرفته‌اید که مجبور به فروش خانه کلنگی خود هستید، باید بگو...

popup

مشاوره میخوای؟ زنگ بزن